Bobbie Gentry - The Delta Sweete (1968)

Pop / Country
Label: Capitol

1. Okolona River Bottom Band (2:58)
  2. Big Boss Man (2:59)
  3. Reunion (2:39)
  4. Parchman Farm (3:11)
  5. Mornin' Glory (3:08)
  6. Sermon (2:34)
  7. Tobacco Road (2:51)
  8. Penduli Pendulum (1:55)
  9. Jessye' Lisabeth (3:07)
  10. Refractions (2:21)
  11. Louisiana Man (2:42)
  12. Courtyard (2:56)
  13. Okolona River Bottom Band [Special Instrumental] * (2:42)
  14. Mississippi Delta [Alternate Version] * (3:06)
  15. The Seventh Son [Band Version] * (2:53)
  16. The Way I Do [Demo] * (3:36)
  17. Feelin' Good [Demo] * (3:21)
  18. Morning Glory [Demo] * (3:04)
  19. Sermon [Acoustic Demo] * (2:25)
  20. Jessye Lisabeth [Demo] * (3:13)
  21. Refractions [Demo] * (2:31)
  22. Louisiana Man [Demo] * (2:21)
Zo mogelijk nog beter dan haar debuut. Covers en eigen nummers vloeien prachtig in mekaar over. De klank van de Deep South.

avatar van heartofsoul
Als het goed is ligt van dit album deze of volgende week een reissue in de winkels, zowel op vinyl als op cd.
Dat wordt dus mijn volgende aankoop...

heartofsoul schreef:

Nu ook maar eens aangeschaft en daardoor ben ik er veel beter naar gaan luisteren. Dit album pakt me meer en meer.
Mercury Rev mag bedankt worden door mij, want anders was ik hier nooit op terecht gekomen.

avatar van AbleMable
Dit tweede album van Bobbie Gentry haalde een 14e plek in Able Mable's Top 100 Country Albums. Dus ja, ik vind het een erg mooi album. En toont maar weer eens hoe rijk de country muziek kan zijn, want wat Bobbie Gentry ons hier voorschoteld is een prachtige mix van zuidelijke muziekstijlen en met een beetje goede wil kan je dit als een concept album zien over het leven in het Zuiden en vooral de Delta.
Dit album werd niet zo een groot succes als haar debuutalbum maar dat album werd een succes door de megahit, Ode To Billie Joe en dit album ontbeert een grote hit. Maar is imo wel een beter album dan haar debuut. En Bobbie Gentry is ook een geweldige zangeres die weinig trucs nodig heeft om betoverend te werken en je mee te slepen haar verhalen in. De song Morning Glory zou haar later in Engeland waar ze enkele fraaie BBC sessies gaf de bijnaam opleveren, Mississippi Sandy Denny.
Ik heb de reissue niet, heb het album al zitten in de complete box van Gentry, The Girl From Chickasaw County en ook nog op een CD van Raven samen met opvolger Local Gentry.
En het vorig jaar verschenen eerbetoon van Mercury Rev aan dit album mag er ook zeker wezen en altijd fijn als toch een vergeten en unieke artiest als Bobbie Gentry daarmee minder vergeten raakt.