Mastiff - Plague (2019)

7. Weep (3:43)
  8. Black Death (9:02)
avatar van Don Cappuccino
Beluister het volledige album: Plague

Mastiff levert een ontzettend smerige bak sludgy hardcore af op Plague. De band haalt uit à la Nails, maar weet ook een goede scheut Zweedse deathmetal (Entombed) aan zijn sound toe te voegen, die hardcore/deathmetalcombi hoorde je vorig jaar ook bij Cult Leader. Aan de andere kant vertraagt de band soms ook enorm en dan komen we in hopeloos en zwartgallig Primitive Man-territorium terecht. Vooral de laatste track (Black Death), die in één take is opgenomen, piept, kraakt en sleept. De brullen op deze plaat zijn ontzettend bruut en krachtig. Vette plaat!

avatar van AOVV
Dat is een beschrijving die me wel aanstaat, jongeman. Sowieso heb ik nog wat in te halen wat betreft nieuwe releases uit de zwaardere regionen, daar ga ik maar 'ns werk van maken!

Vergeet zeker geen song te droppen in het Maak kennis met-topic, anders doe ik het wel!