Ice War - Manifest Destiny (2018)

1 stem

Canada
Label: Dying Victims

1. No Way of Turning Back (3:54)
  2. Manifest Destiny (3:20)
  3. I Would Die for You (3:55)
  4. Edge of the World (4:15)
  5. Light Shine On (3:30)
  6. Ride Alone (3:40)
  7. I Have No Name (2:59)
  8. The Labyrinth (3:36)
avatar van Eddie
JAAA! Daar is mijn favoriete retro bandje uit canada weer. Alhoewel band, het is een eenmansproject van een zekere Jo Capitalicide. De beste man zegt mij verder niks, maar hij schijn in Ottawa, Canada een bekend gezicht te zijn in de lokale punk en metal scene. Ice War maakt net als op zijn debuut heerlijke jaren 70 metal. Dat doet de beste man dusdanig goed dat ik echt het idee heb naar een band uit die tijd te luisteren. Heerlijke metal die qua sound terug gaat naar net voor de uitbraak van het NWOBHM-virus begin jaren tachtig. Alleen de zang staat me wat tegen, het is niet vals (zoals je op het eerste gehoor zou denken), het duurt even voor ik eraan gewend ben, en het zou van mij wel een octaafje lager mogen. Deze band zal nooit een groot publiek bereiken ben ik bang, maar er zullen zeker liefhebbers voor zijn.