Hexvessel - All Tree (2019)

Finland
Folk
Label: Century Media

1. Blessing (0:23)
  2. Son of the Sky (4:57)
  3. Old Tree (3:30)
  4. Changeling (4:04)
  5. Ancient Astronaut (3:35)
  6. Visions of A.O.S. (1:45)
  7. A Sylvan Sign (6:27)
  8. Wilderness Spirit (4:20)
  9. Otherworld Envoy (3:11)
  10. Birthmark (4:30)
  11. Journey to Carnac (2:01)
  12. Liminal Night (3:34)
  13. Closing Circles (3:41)
avatar van koosknook
Deze Finse band is (op een goeie manier) de weg en de tijd kwijt! Dit album, waarvan de tracks mij moeten denken aan The Moody Blues, Jethro Tull en aan onze eigen Kayak, had ook pakweg uit 1976 uitgebracht kunnen zijn. Geeft verder niets, want de psychedelische folkrock songs zijn bijzonder aangenaam en tevens goed geproduceerd te noemen.
Ga zeker even 'tijdreizen' met deze band, door ook andere albums te checken.

... en dubbelcheck, ook dezelfde zanger van het Finse Beastmilk. ( Post-punk sensatie uit Skandinavië) ook leuk).

avatar van lennert
Ik voel deze rustige plaat wel. De folk is weer wat meer teruggekeerd en de songs zijn prettig in het gehoor liggend. Doet me bij vlagen wat aan een band als Mostly Autumn denken, wat ik zelf als een compliment beschouw. De sound is goed, er zijn geen vreemde experimenten die het luisterplezier minder maken en de algemene sfeer is lekker herfstig. Met Son Of The Sky en Ancient Astronaut ook een aantal hele goeie songs. Nergens grensverleggend, maar op deze manier mag ik de band alsnog graag horen.

Tussenstand:
1. All Tree
2. Iron Marsh
3. Dawnbearer
4. When We Are Death
5. No Holier Temple

avatar van RuudC
Met deze plaat dacht ik wel snel klaar te zijn. Niet alleen kwam de top 2000 tussendoor waar ik min of meer niet onderuit kwam, maar ook bleef ik All Tree steeds maar weer opzetten als ik voor dit album ging zitten. Door het voortkabbelende karakter gaan de gedachten makkelijk elders heen, maar dat is stiekem ook wel de kracht van dit album. Tijdens het luisteren heb ik vaak naar buiten met de hoop naar een sneeuwbui te kunnen kijken. Het druilerige herfstachtige weer deed het ook prima. En dan was de plaat weer afgelopen en zette ik het weer op. Hexvessel levert hier toch weer een sfeervol folkrockalbum af en keert weer terug naar het geluid van No Holier Temple. Er missen alleen wat songs die meer pakkend zijn. Ancient Astronaut doet het dan weer heel goed. Dit album liet ik bijna twee jaar geleden links liggen en daar heb ik nu wel lichte spijt van.

Tussenstand:
1. No Holier Temple