Demon Hunter - War (2019)

Label: Solid State

1. Cut to Fit (4:41)
  2. On My Side (4:04)
  3. Close Enough (4:07)
  4. Unbound (3:14)
  5. Grey Matter (4:18)
  6. The Negative (4:10)
  7. Ash (2:58)
  8. No Place for You Here (3:30)
  9. Leave Me Alone (5:50)
  10. Lesser Gods (5:15)
avatar van james_cameron
Aangename verrassing, dit eerste deel van het tweeluik War & Peace. De meer melodieuze koers van het vorige album Outlive wordt gelukkig slechts gedeeltelijk doorgetrokken. Er zijn flink wat songs die ouderwets van leer trekken en, laten we wel wezen, dan is Demon Hunter toch op zijn best. Songs als The Negative en Lesser Gods hakken er als vanouds heerlijk in. Het meer ingetogen midtempo werk is overigens ook niet verkeerd op dit album. Jammer dat tegenhanger Peace zo gezapig is uitgevallen.

avatar van Timk
Mijn eerste kennismaking met deze band, doordat ik eigenlijk onbewust "On my side" aanklikte op Youtube. Maar zo wat een lekkere cd is dit, en wat een geweldige afwisseling in zang hebben ze in de nummers verwerkt. Dit zijn weer van die momenten dat je blij bent lang in de auto te mogen zitten naar je werk toe

james_cameron wat is een logisch vervolg om nu verder te gaan met Demon Hunter ...

avatar van james_cameron
Wat mij betreft doorpakken met eerder (steviger) werk als The Triptych en Extremist. En niet te vergeten Storm The Gates Of Hell. Dat is mijn favoriete Demon Hunter-album. Daar klopt alles op.