Frozen Crown - Crowned in Frost (2019)

Italiƫ
Label: Scarlet

1. Arctic Gales (1:24)
  2. Neverending (5:07)
  3. In the Dark (4:43)
  4. Battles in the Night (4:18)
  5. Winterfall (7:30)
  6. Unspoken (4:03)
  7. Lost in Time (4:31)
  8. The Wolf and the Maiden (3:25)
  9. Forever (5:09)
  10. Enthroned (1:03)
  11. Crowned in Frost (6:33)
avatar van Dream Theater
Had nog nooit van deze Italiaanse power metal band gehoord totdat ik op You Tube Neverending voorbij zag komen. Dit nummer wist me gelijk te pakken. Een razend snel nummer met een heerlijke gitaarriff en opstuwende drums. Zangeres Giada Etro vocalen zijn uitstekend maar het gitaarwerk van Frederico Mondelli en de pas 19 jarige Talia Bellazecca is flitsend! Hoewel niet alle nummers even goed zijn ( heb af en toe moeite met de af en toe voorkomende grunts wat niet helemaal mijn ding is). Het lange Winterfall is ook geweldig met veel afwisseling door dan weer beukend drumwerk, symfonische stukken die wel wat van Epica en Wintersun hebben en Iron Maiden achtig gitaarwerk. Unspoken is een erg vet nummer met scheurende gitaren waar je niet bij kunt stil blijven zitten! Battles in the Night is ook een heerlijk up tempo nummer en zo kunnen we nog wel even door gaan. Concluderend een heerlijke power metal cd!