Buckcherry - Warpaint (2019)

Label: Century Media

1. Warpaint (3:52)
  2. Right Now (3:38)
  3. Head Like a Hole (3:53)
  4. Radio Song (4:33)
  5. The Vacuum (3:51)
  6. Bent (3:29)
  7. Back Down (3:43)
  8. The Alarm (3:14)
  9. No Regrets (2:59)
  10. The Hunger (3:33)
  11. Closer (3:39)
  12. The Devil's in the Details (3:11)
  13. Jungle Love * (3:26)
  14. Burn Rate * (2:56)
  15. Kamikaze * (2:56)
avatar van LinkinPark90
Warpaint, het achtste album van Buckcherry.

De plaat is vooral harder dan de voorganger Rock ‘n’ Roll. Waar men op de voorganger meer modern rock ‘n’ roll (de naam zegt het zelf) speelde, speelt men hier meer zware hardrock.

Josh Todd (inmiddels het enige originele lid van de band) zingt terug goed, het gitaarwerk klinkt fris, hard en strak. Het album begint heel sterk met de eerste twee nummers, ook de Nine Inch Nails cover (Head Like a Hole) klinkt goed. Bij ‘Radio Song’ wordt gas teruggenomen, geen slecht nummer maar iets te glad voor mij. Nummers zoals ‘The Vacuum’ en ‘Back Down’ klinken ook goed, ‘Bent’ is één van de hoogtepunten op deze plaat.

Over het algemeen vind ik dit zeker een goed album, ik snap het lagere gemiddelde dan ook niet meteen. Misschien niet hun beste album, maar zeker een aangenaam album.

avatar van vielip
De nummers die ik tot nu toe via de Spotify release radar heb mogen beluisteren stemmen me niet heel erg tevreden eerlijk gezegd. Ze doen wel heel erg hun best. Dat hoor ik er wel in terug. Maar de nummers zijn niet echt denderend vind ik. Beetje 'ene oor in andere oor uit' probleem zeg maar. Laat ik het zo zeggen; bij hun vorige albums werd ik meer geraakt na het horen van een paar nummers die als teaser dienden.