UFO - The Best Of (2019)

Alternatieve titel: Will the Last Man Standing (Turn Out the Lights)

1 stem

Label: Chrysalis

1. Doctor Doctor (4:10)
  2. Rock Bottom (6:28)
  3. Shoot Shoot (3:36)
  4. Too Hot to Handle (3:36)
  5. Only You Can Rock Me (4:08)
  6. Lights Out (4:30)
  7. Young Blood (4:00)
  8. Lonely Heart (4:59)
  9. We Belong to the Night (3:59)
  10. Let It Rain (4:02)
  11. Couldn't Get It Right (4:33)
  12. Electric Phase (4:53)
  13. Doing It All for You (5:01)
  14. When It's Time to Rock (5:23)
  15. Out in the Streets (5:15)
  16. Mother Mary (3:48)
  17. Natural Thing (4:01)
  18. I'm a Loser (3:51)
  19. Lookin' Out for No. 1 (4:34)
  20. Cherry (3:35)
  21. Born to Lose (3:33)
  22. Love to Love (7:05)
  23. This Kids (4:58)
  24. Let It Roll (4:52)
  25. Highway Lady (3:47)
  26. Can You Roll Her (2:57)
  27. Alone Again Or (3:00)
  28. Try Me (4:47)
  29. Gettin' Ready (3:45)
  30. Back Into My Life (4:57)
  31. Call My Name (3:12)
  32. Night Run (4:27)
  33. Lettin' Go (4:04)
avatar van RonaldjK
Aanvankelijk slechts op cd te verkrijgen, is deze verzamelaar afgelopen 22 april uitgebracht op vinyl vanwege Record Store Day. De dubbelelpee heeft uiteraard een mooi jasje en gekleurde platen, te weten geel en rood.
Drummer Andy Parker en zanger Phil Mogg werkten mee aan de totstandkoming van deze compilatie, waarna het geluid werd bijgewerkt door klasbakproducer Andy Pearce.

Qua muziek een prima dwarsdoorsnede van hun oeuvre uit de jaren '70, de albums met gitarist Michael Schenker, en ook de eerste helft jaren '80 met gitarist Paul Chapman wordt niet vergeten.
Volgens de platenmaatschappij verschenen omdat er vraag was naar de vinylversie. Een leuke kennismaking derhalve voor een nieuwe generatie muziekliefhebbers en tevens een leuke gadget.

avatar van gaucho
Bijna tweeëneenhalf uur muziek op een dubbel-LP? Ik neem aan dat er dan wel wat nummers ontbreken. Hadden ze er beter een triple-LP van kunnen maken. Al vermoed ik dat-ie dan onbetaalbaar zou zijn geworden...

EDIT: ja dus. 22 i.p.v. 33 nummers. Wel een leuke gadget dat je de verlichting kunt aanpassen.

Zo op het oog overigens wel een uitstekende compilatie. Er staan heel veel goede nummers op en er schiet mij er zo snel niet eentje te binnen waarvan ik zeg 'die had er echt op gemoeten'. Zo te zien geen live-nummers van Strangers in the night. Maar die moet je er natuurlijk afzonderlijk bij hebben.