Rammstein - Rammstein (2019)

Duitsland

9. Weit Weg (4:19)
  10. Tattoo (4:10)
  11. Hallomann (4:09)
staf123 schreef:
10 jaar voorbij en na de uitstekende opener Deutschland is er geen enkele song die daar nog kan aan tippen, een gemiste kans vind ik.

Ik hoor niet echt een groot niveauverschil tussen Deutschland en de rest van de plaat. Hoe dan ook een paar nummers komen in de buurt of zijn beter.

avatar van Jelle78
Het heeft even geduurd, maar ik ben blij dat ik vast kan stellen dat dit "gewoon" weer een prima Rammstein plaat is. De opening met Deutschland en Radio wordt met elke luisterbeurt beter en ook Zeig Dich is een erg sterk hummer. Eigenlijk wordt het pas na Puppe wat minder. Was Ich Liebe, Diamant en Weit Weg vind ik alledrie nogal doorsnee. Gelukkig is Tattoo weer erg sterk. Helaas vind ik afsluiter Hallowman ook weer wat minder. Onder de streep blijft er een meer dan prima plaat over waar ik mij nog wel even mee ga vermaken.

Gisteren de heren live in München mogen aanschouwen. Ik heb al wat shows van ze gezien, maar dit is wel het grootste wat ik van ze gezien heb. Till erg goed qua zang en er worden veel nieuwe songs gespeeld.

Radio komt heel lekker uit de verf live, maar toch is Puppe tijdens de show ook een hoogtepunt. Dat vind ik op dit album ook al
Ook Deutschland is live een feest. Maar dat leent zich er ook wel voor qua tekst.
Ik denk dat als je de show hebt gezien,het album ook nog wel iets zal groeien.

Leuk detail van gisteren is dat we zaten te eten in de oude stad van München en 3 tafels verder van me gingen 4 man zitten waarvan ik er meteen een filterde... Dat is Till! Zo grappig dat ie daar zijn maaltje voor de show nuttigt. Halve terras gevuld met Rammstein fans en niemand die t opviel behalve mij dus. Ik heb getwijfeld om een selfie te maken met deze hele,Maar ik bedacht me dat ik geen 16 was en zijn privé tijd ook wilde respecteren,, dus heb t maar zo gelaten. Afgezien van t feit dat als ik t wel zou doen, de rest van de mensen hem ook zouden opmerken waarschijnlijk.

25 juni nog een keer....

avatar van permafrost
lang leve de russen. die hebben tenminste een jewelcase en nog wel met 6 bonustracks ook. Hurrah!!!

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Kan wel zijn, maar allemaal "unofficial" volgens Discogs. Na de initiële lauwe ontvangst bij mij ben ik nu meer te spreken over dit album, niets speciaals, niet wereldschokkend (alsof dat nodig is) maar gewoon een vol bord Rammstein voor een hongerige klant.

Discogs zegt: Rammstein - Rammstein | Releases, Reviews, Credits | Discogs.

permafrost schreef:

Inderdaad een bootleg en 4 van de 6 bonus tracks passen niet bij dit album. Bij elkaar geraapt zooitje dus. Maar als jij er blij van wordt..

avatar van notsub
Rammstein heeft met dit album weer prima materiaal om live weer eens goed te gaan uitpakken. Want live blijft de band toch echt uniek. Als je zo episch opent als met Deutschland en in Puppe intens grimmig weet te klinken, dan is dit album niet zo maar even uit de mouw geschud. Het heeft dan ook lang geduurd, maar klinkt vervolgens wel geweldig. In de verschillende lagen zitten vele leuke details verborgen. Ausländer is wel een moeilijk geval, dat is wel erg simpel en had beter op Lindemann's solo CD gepast.

Live was Auslander echt een feest!

Ik moet zeggen dat dit album me alleszins meevalt. De laatste paar albums van Rammstein deden me weinig, maar deze is wel weer goed. Deutschland kende ik natuurlijk al, Ausländer is heerlijk cynische tanzmetal, maar hoogtepunt is Puppe. Hoe verknipt wil je het hebben Daarna kakt het wel wat in, maar ik durf hier zeker nog wel een 3,5* aan te geven. Sowieso zin in de show komende dinsdag

Omdat het toch niet een onbelangrijk bericht is, ook hier bij het album van de tour geplaatst:

Stadion De Kuip stelt dinsdag hitteplan in voor concert Rammstein | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

avatar van spoiler
Sex, het minste nummer van de plaat.
Ben ik de enige die hier hier een Muse nummer in hoort??

avatar van spoiler
west schreef:

Had ik gemist

Na het concert in De Kuip is een vinkje bij een favoriet nummer van dit album verschoven naar Ausländer. Wat een lekkere pure Tanzmetal ist dass doch. Zelfs Radio kan ik inmiddels beter waarderen. Inmiddels is dit album in mijn favoriete Rammstein albums de nummer 2 na Mutter (natuurlijk?).

Overigens hadden ze beter Diamant samen met Engel op het aparte podium in het donker kunnen spelen. Was het veel beter uitgekomen, deze prachtsong.

avatar van esteban
west schreef:
De Muse link is hier al een paar keer opgeschreven.

Nu, ik hoor Muse wel in meerdere nummers van deze plaat, verscheidene basslines en toegevoegde sounds hebben er van weg.

Na meerdere luisterbeurten vind ik dit een prima album. Meerdere nummers kwamen op 25 juni ook goed uit de verf.

Topfavoriet is wat mij betreft 'Was ich liebe'; een mooie, goudeerlijke tekst en het was ook een geslaagde opener tijdens het concert (die zwarte rook zette de sfeer gelijk goed neer). Maar ook de singles zijn prima in orde.

Diamant heeft wel iets, maar in die categorie hoor ik toch liever 'Seemann' of 'Nebel'.

avatar van Sanderzzz
Straf album hoor. Altijd al een fan geweest van Rammstein, vooral in mijn jongere jaren en dit album zorgt er wel voor dat ik nog eens meer van deze band aan het luisteren ben. Wil een aantal van het repertoire van dit album zeker eens live horen.

Eerste zes nummers zijn voor mij een schot in de roos en de tweede helft stelt ook zeker niet teleur. Deutschland was al meteen raak voor mij. Radio is beginnen groeien maar echt ook een van de betere nummers en doet me denken aan Kraftwerk. Zeig Dich is lekker bombastisch en hoe fout en Eurovisie-achtig Auslander ook klinkt, het is een verslavende meezinger.
Sex vind ik geweldig door die lekkere solo in het midden en Puppe is ijzingwekkend straf en een andere kant van Rammstein die we leren kennen.

Was ich Liebe vind ik persoonlijk een van de mindere nummers net als Weit Weg maar het zijn ook geen nummers die ik skip. Diamant is mooi maar kort en Tattoo is dan weer lekker basic Rammstein. Hallomann is een meezinger maar de tekst en het thema is zo gruwelijk dat als ik het meezing me hetaltijd met een wrang gevoel achterlaat. Mooie maar ook donkere afsluiter op het album.

Met Liebe Ist Fur Alle Da hebben ze volgens mij na Rosenrot echt ook al een positieve weg ingeslagen maar dat vorige album had wel Pussy, een nummer dat ik heden ten dage nog steeds niet echt kan smaken... Iets TE plat voor mij. Langs de andere kant heeft dat dan wel Fruhling in Paris een hele mooie ballade die ik op dit album wel mis. Toch is RAMMSTEIN een mooier geheel van waar de band weer lekker goed in is... simpele maar verslavende muziek maken. Na Mutter en Reise Reise toch wel mijn derde favoriet en Liebe ist Fur Alle Da sluit daar dan mooi achter (altijd al meer fan geweest van de melodische Rammstein). De heren zijn goed bezig. Tot op het podium!

Ben je niet net een weekje te laat met tot op het podium?
Verder grotendeels eens met je positieve verhaal

avatar van Sanderzzz
Inderdaad maar er zullen nog wel kansen komen.

Sanderzzz schreef:
Inderdaad maar er zullen nog wel kansen komen.

24 juni 2020 Goffert bijvoorbeeld;)

avatar van Sanderzzz
Inderdaad! Of wie weet wel op Werchter volgend jaar, maar dat is natuurlijk giswerk.

avatar van frolunda
Klinkt best aardig na een aantal luisterbeurten maar uiteindelijk bleef ik toch met een teleurgesteld gevoel zitten.Het is allemaal zo herkenbaar en voorspelbaar dat het mij voorkomt als een goede herhalingsoefening.Weliswaar met een paar aardige songs zoals Radio en Puppe maar ter gelijkertijd ook een stuk meer richting radiovriendelijke pop.Het echte lekkere beukwerk hoor hier nog maar mondjesmaat.
Eigenlijk zette voor mij de (lichte) teloorgang al in na het nog prima album Mutter,al bleef het niveau nog wel steeds acceptabel.
Maar om dan na vervolgens tien jaar met dit middelmatige album voor de dag te komen,tja dan zet ik mijn kaarten voortaan maar op Eisbrecher.

avatar van SOAD
Laat aan begonnen en mijn verwachtingen waren niet bepaald hooggespannen, maar wat een meevaller zeg. Gewoon typisch Rammstein, Deutschland en Puppe zijn wat mij betreft 2 klassiekers.

avatar van Rubeng
Echt een heerlijk album. Ik heb de show in Parijs gezien, er werden 8 nummers van het nieuwe album gespeeld die stuk voor stuk prima in de show pasten. Püppe was live echt geniaal even als de remix van Deutschland waarbij de gitarist als DJ omhoog ging in zijn booth. Goede show, ben het album alleen maar meer gaan waarderen erna.

avatar van Dream Theater
Na de nodige luisterbeurten kan ik niet heel erg enthousiast zijn. Een paar uitschieters als Deutschland, Puppe, Zeig Dich of Tattoo maar ook enkele zwakke nummers als Sex of Was ich liebe. Redelijk maar dat is ook alles.

avatar van Jake Bugg
Na het uitstekende Mutter mijn interesse in deze band compleet verloren.
Na de buzz rond het liveoptreden in België afgelopen week toch de laatste plaat eens opgezet via Spotify.
Met de veronderstelling dat het wel zwak zou zijn, de nummers waarmee ik sporadisch in aanraking was gekomen de jaren na Mutter waren Amerika en Pussy en dat sprak me niks aan.

Ik ben zeer aangenaam verrast door deze plaat en kan eigenlijk niet stoppen met luisteren.
Vooringenomenheid is toch zoiets stoms...

Ik ben nu al een maand in een Rammstein fase na 2 shows en deze plaat draait echt overuren.
Wordt nog steeds beter en beter.

Voor mij tot nu toe het album van dit jaar.
Ik neig zelfs naar vollle mep sterren

avatar van Sanderzzz
Het album heeft inderdaad iets ongelooflijk verslavends. Geeft altijd een goede portie dopamine naar mijn hersenen.

avatar van Jake Bugg
En ik ben ook hooked aan deze plaat.
De opener, Radio, Puppe en Auslander zijn de nummers die het meeste indruk nalaten.
Vooral die Auslander is dusdanig verkeerd dat het zalig wordt om te beluisteren
De andere nummers passen ook goed in het album.

3,5* voorlopig