Les Rallizes Denudes - '77 Live (1991)

Japan
Rock / Avant-Garde
Label: SIXE

1. Enter the Mirror (11:43)
  2. Night of the Assassins (8:30)
  3. Flames of Ice (16:13)
  4. A Memory Is Far (11:39)
  5. Strung Out Deeper Than the Night (15:32)
  6. The Night Collectors (12:03)
  7. The Last One (21:14)
avatar van azra
Ik wil deze plaat hebben

velen met jou. :S

avatar van Toon1
Ik heb hem...

DAT WETEN WE NU WEL!

avatar van azra
Nee, volgens mij zei Toon1 dat niet om ons te pesten maar om hem aan een aardig persoon te verkopen. Heb ik dat juist ?

avatar van Toon1
Mwa ik ga hem houden denk ik...
Voor alle duidelijkheid: het is deze cd-release. Precies hezelfde als LIve '77, maar alleen een andere titel en artwork (ook al OOP trouwens)...
Wil je echt de originele uit 1991... dream on zou ik zeggen

avatar van korenbloem
Zit ik hier dan, 6.15 een berichtje te typen. Ben eigenlijk te gaar om ook maar iets te doen... maar deze plaat weer houdt mij van totale verveling. En daar komt bij: wat is dit geniaal. Dit is my een soort bloody valentine voor vergevorderden, zeg maar En eigenlijk kun je de twee ook totaal weer niet met elkaar vergelijken. Ik zit er sterk om te denken om dit 5* te geven. Toch hou ik het eerst op 4.5* Wil hem eerst wat vaker luisteren. Maar ik denk dat dit potentieel top-10 materiaal is.

avatar van dix
dix
waarom staat deze -gelet op het hoge stemgemiddelde- niet in de toplijsten ?

avatar van Cygnus
Omdat het geen regulier album is, maar deze op MuMe onder verzamel/live staat.

avatar van dix
dix
aha
volgens mij zijn zo'n beetje alle Les Rallizes Desnudes releases live, dus die lijst zullen ze nooit halen

Een van de meest mytische rare vogels ooit ofzo waar bijna alleen redelijk beroerd klinkende live bootlegs van zijn(en wat studio gedoe). Klinkt erg goed allemaal maar het is niet zo bijzonder als de meeste hier het beschrijving, heel veel feeback(wat een geweldig ding is) maar ja die zang met galm doet het (nog niet) niet zo voor mij.

Ik beging heel voorzichting op een 3,5 maar ik denk dat er wel een 80% kans is dat dat ooit een 4,5 wordt maar nu iedergeval nog niet.

D-ark schreef:

Ik bedacht me ooit zo goed als het zelfde en het is nu al een tijdje een top 10 plaat.

Ik durf je bijna 99,99999% kans te geven dat hij nog wel omhoog gaat. Deze stelling is uiteraard getoetst aan de hand van eigen ervaringen

ThirdEyedCitizen schreef:
Ik heb zelf Heavier Then Death In The Family. (op pc natuurlijk, cd's worden voor honderden euro's verkocht).

Binnen voor 18 Amerikaanse dollars en lovin' it.

LocoHermano schreef:

Binnen voor 18 Amerikaanse dollars en lovin' it.

waar en hoe?

korenbloem schreef:

waar en hoe?

Was de afgelopen week in New York. Gekocht bij Rocket Scientist Records, St. Marks Place, East Village, de buurt waar vroeger de Warhol-scene actief was. Heb hier voor dezelfde prijs ook 'Blind Baby Has It's Mothers Eyes' gekocht.

avatar van korenbloem
je link doet het bij mij niet.

deze is momenteel gereissued ja. Ook hier goed te krijgen: Les Rallizes Denudes Heavier Than A Death In The Family CD - cduniverse.com

LocoHermano

Bedankt voor de link! Na het bestuderen van het hoesje zie ik dat ik nummer 815 heb van de bestaande 1000 exemplaren.

avatar van korenbloem
En besteld, voor deze mooie prijs

avatar van schizodeclown
Goede muziek maar slechte geluidskwaliteit zeg, dat behoud me van de 4,5* of misschien zelfs hoger!

avatar van thesceneisnow
Bij het tweede nr telkens; 'waar ken ik die baslijn van?'
Hiervan dus
Peggy March - I Will Follow Him (remastered audio) - YouTube

avatar van Don Cappuccino
Deze stond al een hele tijd op de ''nog te beluisteren''-lijst en gisterenavond heb ik eindelijk de tijd genomen om deze voor het eerst te beluisteren. Dit livealbum heeft een behoorlijke status op een website als RateYourMusic en ik snap wel waarom. Ik was huiverig over de geluidskwaliteit na het lezen van opmerkingen, maar ik vond dat ontzettend meevallen. Dit is echt een plaat om jezelf compleet in te verliezen. De stijl doet me denken aan Sister Ray van The Velvet Underground, maar dan nog veel meer overstuurd. De bassist en de drummer zijn de helden van dit gezelschap: zij zijn echt feilloos op elkaar ingespeeld en houden constant een ontzettend lekkere groove. De solide fundering zorgt ervoor dat het gitaarwerk alle kanten op kan. Het gitaarwerk is noisy, bedwelmend en vaak ronduit messcherp. De vocalen zijn daarentegen weer heel erg ontspannen. De gehele sound heeft een ontzettend lekkere echo en delay, bijna dub-stijl. 97 minuten ging echt als een razende voorbij, echt van genoten.