Peggy Gou - DJ-Kicks (2019)

Zuid-Korea
Electronic / Dance
Label: !K7

1. Spacetime Continuum - Fluresence (6:51)
  2. Peggy Gou - Hungboo (4:35)
  3. Pearson Sound - Earwig (5:15)
  4. Pegasus - Perseguido Por el Rayo (3:55)
  5. Sly and Lovechild - The World According to Sly and Lovechild [Andrew Weatherall Soul of Europe Mix] (8:21)
  6. Dorisburg - Rytm804 (7:11)
  7. Hiver - Pert (7:02)
  8. Kyle Hall - Flemmenup (5:03)
  9. DMX Krew - EPR Phenomena (2:56)
  10. JRMS - 3 (5:55)
  11. Shades of Rhythm - Exorcist (5:02)
  12. Kode 9 - Magnetic City (5:11)
  13. The System - Vampirella (3:47)
  14. Black Merlin - Kundu (4:58)
  15. Aphex Twin - Vordhosbn (4:51)
  16. R-Tyme - Illusion [Mayday Remix] (6:21)
  17. Psyche - Crackdown (5:57)
  18. Deniro - Epirus (6:31)
  19. I:Cube - Cassette Jam 1993 (4:46)
  20. Peggy Gou - Peggy Gou DJ-Kicks [Continuous Mix] * (1:12:54)
totale tijdsduur: 1:44:28 (2:57:22)
avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Beetje een ‘meh’ tracklist, met in Vampirella wel een leuke leftfield pick. Ik hoop dat ik ernaast zit, maar ik verwacht dat dit een wat saaie DJ-Kicks wordt.

avatar van trebremmit
Veel oude tracks, ik denk dat ik dit wel leuk ga vinden.
Space Time Continuum, Shades of Rhythm, een Derrick May track en dan nog wat onbekend oud spul, ik ben benieuwd.

Poa
Ben nog niet echt overtuigd door Peggy Gou, en vraag me soms af waar de immense populariteit vandaan komt. Alleen door die ene grote hit? Eens kijken of deze me van gedachten doet veranderen.

avatar van Snoeperd
Peggy Gou Kan niet wachten voor deze.

Ik ben zeer overtuigd door Peggy Gou, ik vind haar single van vorig jaar It Makes You Forget één van de meest zomerse dance-nummers die ik ken en haar recente single Starry Night heb ik al helemaal grijs gedraaid (en op LP besteld). Ook zag ik haar laatst live en dan is het een hele andere DJ, die vooral vlammende techno ter gehore brengt.

Haar immense populariteit is denk ik ook te verklaren door de manier waarom ze omgaat met haar fans. De vele merchandise (Just Gou it) en de manier waarop ze interacteert met haar fans, tijdens live optredens en op sociale media, zorgt ervoor dat ze een vrij vaste fanbase heeft gecreëerd. Daarnaast lijkt me ook dat ze een gunfactor heeft doordat ze vrouw is en Koreaans, wat in beide gevallen nog redelijk uniek is in de DJ-wereld.

Ik vind het contrast tussen haar stevige sets en de lieflijk singles die ze tot nu toe heeft uitgebracht erg mooi. En er zijn vele zeer genietbare sets te vinden, zoals de Essential Mix, de dekmantel boiler room set, maar mijn favoriet is toch wel haar RA Live set Giant Steps. Tijdens deze set draait ze met vinyl en geeft een mooi kijkje in haar rijke platenkennis.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Snoeperd schreef:

Hier ben ik vrijdag achter gekomen in De School. Wat ik hoorde kwam niet in de buurt van haar singles, het was keihard rammen all the way. Was wel lekker op zich, maar niet onderscheidend. Binnenkort sluit ze af op Lente Kabinet zag ik, wellicht ga ik daarheen. Hopelijk draait ze daar wat meer in de stijl van haar singles.

Ik vind haar adoratie trouwens echt te ver gaan, het leek vrijdag af en toe een popconcert met gillende fans. Het is De School, niet de Ziggo Dome, even normaal doen mensen.

avatar van Snoeperd
Mausie schreef:

Op Lente Kabinet zal dat inderdaad anders zijn, maar in een donker hol zoals De School kan je eigenlijk niet echt verwachten dat ze platen draait in de stijl van haar lieflijke singles. Op Lente Kabinet heb je denk ik een grotere kans dat ze plaatjes draait zoals in de set die ik hier boven postte. Draaide ze Starry Night nog?

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Snoeperd schreef:

Ja, het was idd valse hoop, altijd hetzelfde liedje in De School

Bij mij was de tank op een gegeven moment leeg, daarvoor al een tijdje aan het bieren en naar Altın Gün in de Paradiso geweest. Dus heb niet veel van haar set gehoord, na een uurtje afgedropen naar huis. Eigenlijk bleef ik alleen nog even hangen om Starry Night te horen. Mss draait ze hem om op te warmen dacht ik, maar het mocht niet zo zijn.

avatar van trebremmit
Ook hier veel verschillende genres waardoor het focus mist, veel platen passen gewoon niet achter elkaar en dat hoor je ook aan haar mixwerk, ik vind het niet sterk. Op zich staan er wel aardig veel toffe nummers op, en daardoor is het nog wel leuk om een keer te luisteren, maar ik denk niet dat ik het nog vaker op zet.