Rose City Band - Rose City Band (2019)

Label: Jean Sandwich

1. Rip City (3:49)
  2. Wide Roll (4:24)
  3. Me and Willie (7:32)
  4. Wandering Feeling (3:39)
  5. Rivers of Mind (6:34)
  6. Fear Song (7:26)
  7. Fog of Love (4:22)
Hoe moet je dit album labelen? Country psychedelica wellicht?

Hoe dan ook heeft dit debuutalbum een heerlijk zonnige vibe. In beetje zoals The Magic Numbers dat ook kunnen of The Thrills.

Warme, lome klanken waar je lekker op kunt wegdoezelen. Dat zou je als niet positief kunnen beschouwen, maar zo bedoel ik het zeker niet: prima genieten dit.

avatar van philtuper
aERodynamIC schreef:
Hoe moet je dit album labelen? Country psychedelica wellicht?

Klinkt een beetje als het laatste Wooden Shjips album, je omschrijving.

avatar van essence
philtuper schreef:
Klinkt een beetje als het laatste Wooden Shjips album, je omschrijving.

Kan heel goed zijn want Erik “Ripley” Johnson van Wooden Shjips is ook de spilfiguur in deze band.
Muzikaal ligt de focus hier net iets anders: iets tijdlozer, meer naar country neigende songs, maar wel met die psychedelische inslag.

avatar van philtuper
essence schreef:

Ik was de knipoog vergeten achter mijn commentaar.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Lekker wegdromen bij deze plaat. Psychedelic country zou ik het willen noemen. Rivers of Mind vind ik het meest geslaagde nummer. Hierop zijn de psychedelic rock en country goed te onderscheiden, maar ook erg mooi in elkaar verweven. Sowieso zijn de lange nummers hier het best geslaagd als je het mij vraagt.

Fijne plaat, het stempel van Erik “Ripley” Johnson, bekend van Moon Duo en Wooden Shjips, is duidelijk hoorbaar. Maar dit heeft meer 'twang' en de muziek is zelfs nog wat ontspannener dan twee genoemde bands.