Witch Vomit - Buried Deep in a Bottomless Grave (2019)

Label: 20 Buck Spin

1. From Rotten Guts (4:39)
  2. Despoilment Despoilment (5:02)
  3. Buried Deep in a Bottomless Grave (2:36)
  4. Dead Veins (4:40)
  5. Dripping Tombs (3:42)
  6. Squirming in Misery (3:06)
  7. Fumes of Dying Bodies (3:58)
avatar van Edwynn
Wanneer horen we weer eens wat van Witch Vomit? Dit werkje uit 2019 is zo kort dat ik ernstig met honger blijf zitten. Nou ja, ik kan het ook nog uitbraken en dan heerlijk uitsmeren. Wat dat betreft hebben deze Amerikanen hun bandnaam treffend gekozen. Want Buried Deep klinkt als een moddervette emmer vol smeuïg braaksel. Heksenbraaksel om precies te zijn. Want er zit ook een uigekiend duivels zwart randje aan.

Verder leunt het ernstig op de Amerikaanse oude school zoals ooit gedoceerd door bijvoorbeeld Massacre en Incantation. Dat kennen we wel ondertussen maar zit het vol aardige riffs en hooks zodat het allemaal behoorlijk verslavend is.
Zolang het maar lekker smerig klinkt hoor je mij niet klagen. Behalve dat 29 minuten wel erg kort is dan.