Disillusion - The Liberation (2019)

Duitsland
Label: Prophecy

1. In Waking Hours (2:04)
  2. Wintertide (12:36)
  3. The Great Unknown (5:50)
  4. A Shimmer in the Darkest Sea (7:14)
  5. The Liberation (11:55)
  6. Time to Let Got (5:42)
  7. The Mountain (12:18)
avatar van andnino
Heeft iemand hem al geluisterd? Hij gaat bij mij zo aan, ben erg benieuwd...

Bandcamp: The Liberation | Disillusion - disillusion-official.bandcamp.com
Spotify: The Liberation by Disillusion on Spotify - open.spotify.com

Ik doe mee.

avatar van gigage
De fans konden geld geven om een nieuw album op te nemen. Het eerste streefbedrag werd binnen 2 dagen behaald. Vervolgens duurde het nog bijna twee jaar voordat Disillusion hun nieuwe prog album het geboorte kanaal had uitgeperst. Ze wilden het secuur doen. Nou dat is gelukt. Het album klinkt best mooi en alles lijkt tot in de puntjes verzorgd. En het is geen simpel album, de luisteraar wordt geacht een uur lang aandachtig te luisteren. Eenmaal gewend ontvouwt zich een prima prog metal album van het beste soort.

avatar van andnino
Op het eerste gehoor (twee á drie luisterbeurten) echt een hele fijne plaat! Eigenlijk ongeveer wat ik verwacht had van deze band, maar dan nog iets beter! De kritiekpunten die ik op Back to Times of Splendour had (productie, accent van de zanger) heb ik hier helemaal niet meer. Dit gaat zeker meer beluisterd worden de komende weken!

avatar van gigage
De fans die de band geholpen hebben om dit album te financieren hebben een bonustrack gekregen. Die is nu ook uit op spotify Between en youtube Between
Prachtig nummer weer van één van mijn favorite 2019 releases.

avatar van pos
pos
Na hun nieuwste album ontdekt te hebben staat deze op het programma. Ook weer erg sterk en uiteindelijk omver geblazen door afsluiter The Mountain. Deze gaat ook weer even op repeat de komende tijd. Wat een band zeg.

avatar van pos
pos
Het is dat deze verslavende plaat te oud was voor mijn jaarlijst 2022. Anders had hij net als hun nieuwste in de top 5 gestaan.