Elbow - Giants of All Sizes (2019)

Rock / Pop
Label: Polydor

1. Dexter & Sinister (6:58)
  2. Seven Veils (4:36)
  3. Empires (3:59)
  4. The Delayed 3:15 (3:24)
  5. White Noise White Heat (3:56)
  6. Doldrums (3:02)
  7. My Trouble (5:18)
  8. On Deronda Road (4:02)
  9. Weightless (4:45)
avatar van vigil
Mooi album van Elbow, het zoveelste mooie album. Echter vrijwel allemaal volgens exact het zelfde recept en dan kom ik tot een 3,5. Was deze iets van tien jaar geleden uitgekomen had ik misschien wel een 4 gegeven.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
decade schreef:
Wat is weightless toch een schone afsluiter van dit mooie verfrissende album!

Dat klopt vond ik net ook al, samen met Seven Veils de toppers hier op dit uitstekende album.

avatar van Twinpeaks
Ik was een beetje Elbow moe. Album toen het uitkwam via Spotify beluisterd en ok bevonden .Niet ok genoeg kennelijk om aan te schaffen. Dat gapende gat in de collectie is nu opgevuld. Onder de boom vond ik dit album en het klinkt me nu beter in de oren dan eerder. Gisterenavond na laat en vanmorgen vroeg weer gedraaid en ik ben meer dan content .Elbow doet waar het het beste in is en dat is betoveren met prachtige songs . The Seldom Seen Kid overtreffen ze niet , maar smaakvol is het allemaal wel . 4 sterren

avatar van luigifort
vigil schreef:

Dat heb ik ook wel met Elbow. Tijd voor iets revolutionairs zou ik zeggen ipv the same old Elbow. Was fan 10 jaar terug, kocht al hun albums, genoot van elk album en toen was het ineens klaar. Na Build a Rocket Boys! ze nog wel een beetje gevolgd, maar het was allemaal meer van hetzelfde. Al meer dan 5 jaar geen Elbow gedraaid en gisteren dan weer eens The Seldom Seen Kid opgezet en er toch weer van genoten, hun fijnste album toch wel! Die en de opvolger zal ik nog wel draaien, maar alles ervoor (ook al staat het in de kast) en alles daarna ws niet meer.

Jan uit Berlijn schreef:
Weet je? Ik heb gewoon een zwak voor die dikke bebaarde brexiteer en z'n maten
Brexiteer? Hij was/is toch juist uitgesproken anti-brexit?

Kaaasgaaf schreef:
Brexiteer? Hij was/is toch juist uitgesproken anti-brexit?

Klopt, maar ook hij heeft de EU moeten verlaten.

avatar van lennon
vigil schreef:

Dit is exact mijn gedachte, en legt daarmee voor mij ook het manco van deze band bloot.
Zelfde bij de nieuwe plaat, nergens slecht, maar dit heb ik al wel eens gehoord

Jan uit Berlijn schreef:

Klopt, maar ook hij heeft de EU moeten verlaten.
Ja, maar volgens mij betekent ‘brexiteer’ toch echt dat je er een voorstander van bent.

lennon schreef:

Zelfde bij de nieuwe plaat, nergens slecht, maar dit heb ik al wel eens gehoord
Vind deze plaat toch behoorlijk anders dan die nieuwe. Deze is een stuk afwisselender en dynamischer, duisterder ook wel dan die wel érg lieflijke nieuwe. Het moge duidelijk zijn waar mijn voorkeur naar uit gaat.

Kaaasgaaf schreef:

Ik begin nu te twijfelen .
Laten we het er maar op houden, dat wederom het gezonde verstand heeft verloren van het populisme.

avatar van lennon
Kaaasgaaf schreef:

Ja...deze is ook wel anders.. en dan nog.... klinkt t vertrouwd en allemaal een beetje gelijk....vind ik...

lennon schreef:

Die kritiek krijgt Elbow bij hun laatste paar platen steevast. Deels begrijpelijk: in dit stadium moet je geen radicale koerswijzigingen van deze band meer verwachten. Toch vind ik Giants of all Sizes voor hun doen een redelijk spannende plaat, en Flying Dream 1 (een paar mooie nummers daargelaten) ronduit saai.

avatar van beezz
Ik had het wel gezien en gehoord na zo veel albums. Fan vanaf het eerste concert in Melkweg in 2006 waar ik in tranen wn met kippenvel achterbleef na Station Approach en na Build a rocket boys! in een keer klaar mee. Via een live uitvoering van Seven Veils op dit album terecht gekomen en dit is toch wel weer erg lekker. Spannender en dynamischer dan ze in tijden klonken. 3,5 ster