Kim Gordon - No Home Record (2019)

Label: Matador

5. Don't Play It (4:47)
  6. Cookie Butter (6:26)
  7. Hungry Baby (3:41)
  8. Earthquake (4:18)
  9. Get Yr Life Back (5:25)
avatar van AbleMable
1,0
Ik vond vroeger Sonic Youth in de tijd van Evol, Sister Daydream Nation en Goo, best een goede band.
Maar ik vind dit erg teleurstellend.

avatar van Poles Apart
AbleMable schreef:
Maar ik vind dit erg teleurstellend.

Dit is dan ook slechts 25% van Sonic Youth, en als zodanig niet representatief voor de sound van de band als geheel. Vier sterren voor de band, eentje voor Kim?

avatar van mr.oizo
mkrake schreef:
Klinkt niet verkeerd. Bij Sonic Youth nooit heel groot fan van haar geweest, maar hier nu wel benieuwd naar.

Kim IS Sonic Youth in mijn ogen. De nummers waar ze niet in zingt skip ik nog steeds regelmatig.

De singles vind ik te gek! Verder een aardig plaatje, moet hem nog wat vaker luisteren om te kunnen beoordelen. knap dat Kim nog steeds vernieuwend uit de hoek komt. Nice artwork trouwens.

avatar van Chronos85
Behoorlijk verrast in positieve zin. Gedurfd experimenteel deze plaat. Fijn ook dat ze niet te puristisch te werk gaat en de electronica niet schuwt.

avatar van Zwaagje
Kim Gordon - No Home Record ★★★★★ - digitalekrant.volkskrant.nl

Voor wat het waard is natuurlijk; ook maar één mening.
Ik heb nog geen tijd gehad naar het album te luisteren; te veel andere mooie nieuwe albums.

avatar van Poles Apart
Mocht je een samenwerking verwachten tussen een Noord-Koreaanse leider en de Topper die vele jaren geleden wenste maar heel even bij je te kunnen zijn, dan kom je bedrogen uit.

Deze voormalige bassiste van Sonic Youth, zoals eerder vermeld inmiddels al 66, mag dan wel enigszins verrassend voor de dag komen, de plaat draagt toch onmiskenbaar haar stempel van experimenteerdrift en vitaliteit. En ondertussen rekent ze tekstueel ook nog even af met Dhr. Moore.

Fraai, beklijvend en verfrissend plaatje.

avatar van Barend G
Poles Apart schreef:

Da's toch wel - met afstand - de allerslechtste grap die ik ooit op deze site las

avatar van Rudi S
Dan heb jij dus alle berichten van Assurancetourix
hier op de site gemist

avatar van Barend G
Rudi S schreef:
Dan heb jij dus alle berichten van Assurancetourix
hier op de site gemist

Zijn die nog ergens te achterhalen? Of heeft iemand een bloemlezing?

avatar van Cor
Cor
Het is op het eerste gehoor een vreemd allegaartje, dit ‘No Home Record’, maar de dame maakt er een onderhoudend en broeierig geheel van. Het avant-gardistische ‘Paprika Pony’ tintelt het meest, maar ik veer toch ook op als La Kim de Bas nog even lekker laat brullen in ‘Hungry Baby’. Best een mooie prestatie van deze 66-jarige Madame Cool. En nog gedurfd ook, maar niet alles beklijft.

avatar van dix
dix
Ik heb mijzelf hier kostelijk mee vermaakt, maar dit lijkt me toch geen blijvertje.