Ghost Funk Orchestra - A Song for Paul (2019)

Funk / Soul
Label: Karma Chief

1. Intro (1:46)
  2. Walk Like a Motherfucker (3:05)
  3. Kaddish (2:08)
  4. Modern Scene (2:52)
  5. Slow Down (3:15)
  6. Interlude (0:26)
  7. A Song for Paul (3:44)
  8. Spirits in the Distance (0:40)
  9. Seven Eight (3:12)
  10. Broken Boogaloo (3:22)
  11. Skin I'm In (2:55)
  12. Isaac Hayes (2:44)
  13. Interlude II (0:40)
  14. A Conversation (3:22)
  15. Outro (1:15)
avatar van gtenbosch
Via Muziekweb gehuurd, er staat nog niets over dit album dus kopieer ik de informatie van muziek web zelf:
Het is dat Quentin Tarantino voor de soundtrack van zijn films altijd gebruik maakt van vintage materiaal, maar anders zouden veel nummers van Song For Paul van het New Yorkse Ghost Funk Orchestra goed kunnen fungeren als sfeerverhogende factor in Once Upon A Time… In Hollywood. De muziek van deze band klinkt alsof het nog steeds 1969 is. Hun met LSD overgoten funky psychedelische rock doet sterk aan Jefferson Airplane denken en zou goed klinken bij Charles Manson en zijn hippiesekte. Maar het is niet alleen psychedelica wat de klok slaat. Zo zou de stemmige bossa nova van de titelsong moeiteloos passen bij iedere cocktail die in de film genuttigd wordt en de twee nummers in zeven-achtste bij de sporadische geweldsuitbarstingen. Helaas heeft dit niet zo mogen zijn, maar dat neemt niet weg dat A Song For Paul een fantastisch album is om na de film in de sfeer van 1969 te blijven. (Rechten zo verantwoord?)

Vind het zelf old skool funk en is soms pakkend en dan weer zwakker. Voorlopig 3 sterren en kijken of het groeit

avatar van gtenbosch
Ps A Song for Paul is dedicated to Applebaum's grandfather, Paul Anish, whose love of music was a huge influence on young Seth..

avatar van Reijersen
Aardige plaat die niet heel stabiel in kwaliteit is. Het wisselt nogal per nummer of het veel aan is. Muzikaal gaat het van een soort Western funk (Walk like a MF) naar gefluister (Skin I'm In) en van volledig instrumentaal (Kaddish) naar vrij rustig (Modern Scene).