Big Band of Brothers - A Jazz Celebration of the Allman Brothers Band (2019)

Jazz / Blues
Label: New West

1. Statesboro Blues (5:13)

met Marc Broussard

2. Don’t Want You No More (3:48)

met Wycliffe Gordon

3. It’s Not My Cross to Bear (7:51)

met Ruthie Foster

4. Hot ‘Lanta (5:15)
  5. Whipping Post (5:11)

met Marc Broussard

6. Stand Back (5:35)

met Jack Pearson

7. Dreams (6:38)
  8. In Memory of Elizabeth Reed (7:11)
  9. Don’t Keep Me Wonderin’ (4:07)

met Ruthie Foster

10. Les Brers in a Minor (12:03)
avatar van Mssr Renard
Deze plaat kwam ik tegen op bandcamp, en dit is nou een release, waar ik er benieuwd naar ben. Het belooft een bonte mix van blues, jazz, r&b en soul te worden.

Ik tag even wat users die ik tegenkwam bij Allman-platen:
milesdavisjr , Zwaagje.

Noot: ik zie nu ook dat de gastzanger en gastzangeres enorm bekend zijn en erg geliefd. Dus ik tag ook even Reijersen

En misschien vindt Broem dit ook wat.

Hier nog wat info:

Big Band of Brothers — Blind Ambition Management - blindambitionmgt.com

En

A Jazz Celebration of the Allman Brothers Band | New West Records - newwestrecords.bandcamp.com

avatar van Mssr Renard
En hier is de eerste track, met Marc Broussard.
Ik kende hem nog niet, maar wat een stem!

Big Band Of Brothers - "Whipping Post" (feat. Marc Broussard) [Audio Only] - YouTube

avatar van milesdavisjr
Mssr Renard schreef:
En hier is de eerste track, met Marc Broussard.
Ik kende hem nog niet, maar wat een stem!

Ik ben niet veel zangers tegengekomen de laatste jaren met zoveel soul en power in hun stem als Broussard. Beluister eens zijn vertolkingen van Marvin Gaye's klassiekers; Inner City Blues en Mercy Mercy Me, om te watertanden. In ons landje is de beste man echter een grotendeels onbekende en dat is zonde. Als er iemand eer aan doet ten aanzien van het werk van The Allman Brothers Band is het wel Broussard.

avatar van Mssr Renard
Ik heb in ieder geval een lekkere plaat om naar uit te kijken ??

avatar van Mssr Renard
Vandaag officieel uitgekomen. En hij klinkt heerlijk feestelijk en gewoon geweldig.

Wat is Marc Broussard een goede zanger zeg.
Ruthie Foster trouwens ook.

Enige puntje van kritiek zou kunnen zijn dat het wat tam (vooral het orgel) klinkt en dat de dubbele drums gemist worden.

Maar daar staat weer tegenover dat het wel echt goed swingt. Ipv slidegitaar krijgen we trombone, sax en trompetsolo's. De blues sijpelt gelukkig wel door de jazzarrangementen heen. Zo klinkt Cross to Bear als een ouderwets jazz/soul nummer. Goed gezongen ook.

avatar van Mssr Renard
Ik twijfel tussen de 4,5* en de 5*, maar zal op de 4,5* blijven hangen omdat de productie toch redelijk steriel is. Met name het drumgeluid klinkt erg electronisch en doods. Ik meen dat deze groep nu aan het touren is (met Jaimoe!!!!!!!!), dus een goede live-registratie met een live-geluid zal mij zeker gaan smaken.