Temple of Void - The World That Was (2020)

Label: Shadow Kingdom

1. A Beast Among Us (6:53)
  2. Self-Schism (6:28)
  3. A Single Obolus (1:40)
  4. Leave the Light Behind (5:19)
  5. Casket of Shame (7:39)
  6. The World That Was (9:36)
avatar van trebremmit
Het debuutalbum van deze band heb ik op cd, en die is erg goed, daarna ben ik ze wel uit het oog verloren.
Het tweede album heb ik dus gemist, maar bij toeval kwam ik deze derde tegen die net uit is.
Even spotify aan en hij speelt nu af, eerste indruk is erg goed, nog steeds death/doom metal maar nu meer richting gothic doom, met nog meer een rol voor een keyboard als ik het goed hoor. De nummers zijn ook wat afwisselender dan voorheen en de grunt is nog steeds erg goed van de zanger.
Een band die wel wat meer aandacht mag krijgen op musicmeter!

avatar van HammerHead
Goede productie, goed gemixt, machtige grunt en prachtig artwork. Het songmateriaal is echter nogal gemiddeld met weinig inventieve en vaak zelfs erg saaie riffs, al is Self-Schism een positieve uitzondering (hoewel nog steeds vrij standaard). Een verder prima nummer als Leave the Light Behind, met inderdaad wat sfeervolle keyboard toevoegingen, wordt dan ook nog eens grotendeels om zeep geholpen door de verbijsterend zwakke cleane vocalen in het refrein.

Bij elkaar vind ik het best aardig, maar ook niet meer dan dat. Op basis hiervan is er bij mij in elk geval geen behoefte de rest van hun oeuvre te gaan checken.