High Hi - Firepool (2020)

België

7. Commuter (2:37)
  8. Anything (3:09)
  9. Twins (3:27)
avatar van RockAround
Als je je album begint met Daggers, staat de rest van de nummers onvermijdelijk in de schaduw daarvan. Daggers is de single waarvoor andere groepen een moord zouden begaan (al dan niet met een dolk). Je hoort iets van The Cure of zelfs van The Human League, maar toch maakt High Hi er iets heel eigen van, met die twee stemmen die zo perfect bij elkaar passen en samen vuurwerk opleveren. De rest van de plaat kookt verder met diezelfde ingrediënten en serveert heerlijke nummers, maar Daggers is en blijft de uitschieter.

Een zeer goed album. Ik mis enkel nog wat samenhang en diepgang tussen de geweldige hits om er 5 ⭐️ van te maken. Live lijkt me dit een geweldige groep om te volgen.
Een mengelmoes van invloeden hoor je hier;Human league, propaganda ( track 94A9) en de zanglijnen doen me wat denken aan arcide fire ( tracks alligot en commuter). Daggers is de hit waar ze live iedereen in delirium laten vallen.
Well done high hi.

avatar van Poeha
Ik zag deze band net voor het eerst live op tv (De Toots Sessies). En dat smaakt absoluut naar meer. Daggers vond ik direct geweldig en ook 94A9 was zeker aangenaam.

avatar van rafke pafke
Inderdaad, zeer leuke sessie bij Toots, waardoor ik ook hier ben terecht gekomen. Draait blijkbaar al een aantal jaar mee maar nog niet op mijn radar verschenen. Deze plaat gaat zeker wat aandacht krijgen de komende dagen.

avatar van shariramaut
Zeer interessante plaat, een frisse wind in het Belgisch muzieklandschap vind ik. Ook live overtuigen ze (heb ze deze zomer op de RWforLIVE2020 zomerbar gezien). Ben ik trouwens de enige die bij sommige nummers aan Arcade Fire moet denken?

avatar van Erikpol
Volgens Dansende beren de Belgische plaat van 2020.