Freiheit - Romancing in the Dark (1987)

West-Duitsland
Label: CBS

1. Every Time (4:03)
  2. Romancing in the Dark (4:46)
  3. Play It Cool (3:39)
  4. When I Dance with You (7:52)
  5. Back to the Sunshine (3:24)
  6. Baby It's You (3:32)
  7. Hide Away (4:57)
  8. Oh Baby (3:21)
  9. When Lovers Cry (3:37)
avatar van Tribal Gathering
Vreselijk kleffe band die behalve met Play It Cool van dit album ook nog een hit scoorde met Keeping the Dream Alive. Volgens mij was dat onder de naam Freiheit. Wellicht dat de naam van de band bij dit album ook niet klopt.

Anyway alweer zo'n jaren 80 toppertje. Gaat dat horen !!!!

avatar van musicfriek
Jawel, de naam klopt wel, maar ik vond het makkelijker om alles onder 1 naam te doen, vandaar. Je hebt gelijk als je zegt dat ze met de naam Freiheit een hit hebben gescoord, Play It Cool dus.

Misschien moeten ze dan een aanpassing maken. Anders zijn er mensen die dit album dan niet kunnen vinden.

avatar van Tribal Gathering
deric raven schreef:

Als je maar hard genoeg zoekt en je wilt het echt graag dan kun je alles vinden. Voor zo'n topper als dit mag je wel wat extra moeite doen.

avatar van musicfriek
Als je Freiheit intypt kom je er gelijk al uit, dus nait zo soezen jullie!

avatar van fluidvirgo
Die clips ook, zo fout. Dat kunnen enkel onze oosterburen zijn

Iets meer respect voor deze band graag. Op hun beste momenten prima popmuziek hoewel ze in het Duits beter klinken dan in het Engels. Uitermate succesvol, met name in Duitsland maar ook over de internationale grenzen een fors aantal hits gescoord en zoals gezegd ook in Nederland. Hun albums zijn nogal inwisselbaar maar toch is hun muziek lichtjaren beter dan de meeste Duitse acts. 3 sterren voor deze acceptabele popplaat waarvan ik de Duitse versie prefereer.