Bush - The Kingdom (2020)

Label: Zuma Rock

1. Flowers on a Grave (3:45)
  2. The Kingdom (3:47)
  3. Bullet Holes (3:47)
  4. Ghosts in the Machine (4:14)
  5. Blood River (4:19)
  6. Quicksand (3:58)
  7. Send in the Clowns (4:13)
  8. Undone (5:02)
  9. Our Time Will Come (3:49)
  10. Crossroads (3:14)
  11. Words Are Not Impediments (3:07)
  12. Falling Away (3:52)
Nog een dagje......ik heb er wel zinin ook al was de laatste leg een gevalletje: mwaaahhh!!

avatar van JVT
JVT
Ik ken eigenlijk alleen sixteen stone, en dat vind ik een wereldplaat. Nu ook aan deze begonnen, en moet zeggen dat het me wel bevalt. De reviews zijn ook heel positief. Toch weer een fijne gitaarplaat voor dit jaar. Ook de nieuwe plaat van the blinders is vandaag uit, nog eens lekker veel muziek beluisteren vandaag

JVT schreef:
eens. Ook aangenaam verrast. Ze kunnen het nog. Goeie gitaren en de altijd fijne stem van Gavin... goeie plaat.

Nou een paar draai beurten verder en het oordeel kan geveld worden! En die is positief!
Krijg bij deze "plaat" weer het gevoel dat ze er echt voor gaan!! Niet dat de laatste paar albums slecht waren maar miste er wel telkens "iets" aan.
Voor nu zeg ik dat deze tussen 16stone en razorblade suitcase in zit.

Thekillers87327
Klinkt erg vertrouwt! Heb Bush echt gemist in deze stijl!
Undone en bullet holes zijn favorieten.

Ze keren hier terug naar hun roots.
Grungy en toch modern klinken, erg knap.
Minpuntje is de automatische piloot in sommige nummers.
Bush, wat eigenlijk de nirvana had moeten worden. ( niks tegen nirvana )

avatar van Funky Bookie
Eerste luisterbeurt gaf het idee dat het een wat eentonige plaat is. Dit komt vooral door de zang van Rossdale. Enkele luisterbeurten verder hoor ik echter wel degelijk heel veel variatie en blijkt dit gewoon een heel fijn rockalbum te zijn.
Bush leek inderdaad het antwoord op Nirvana, maar klinkt hier meer als Soundgarden en dat bevalt goed!

avatar van james_cameron
Verrrassend sterk album van deze britse rockband, groot begin jaren '90 toen de grunge hoogtijdagen beleefde maar de afgelopen tien jaar behoorlijk ver afgegleden. Hier klinkt men echter behoorlijk energiek en bevlogen, resulterend in een grote reeks sterke tracks. Naar het het einde toe zakt het songmateriaal wel een beetje in, maar tegen die tijd is wel duidelijk dat dit één van de beste albums van de band is.

avatar van Funky Bookie
Mmmm, begin jaren 90 niet echt.
Bush is één van post-grunge bands. Ze braken door in 94 toen waren de hoogtijdagen van grunge alweer voorbij. Staat verder uiteraard los van deze plaat.

Funky Bookie schreef:
Mmmm, begin jaren 90 niet echt.
wat vond je van Institute?

avatar van Funky Bookie
Heb ik nooit geprobeerd. Zou ik dat moeten doen Erikpol?

avatar van Aladdin
Was ze al een jaar of 15 uit het oog verloren en liep toevallig tegen deze aan. Hoe slecht zou het tegenwoordig zijn? Maar....tot mijn grote verbazing blijkt dit een verrassend goede plaat te zijn. Nou ja, verrassend. Niks nieuws onder de zon, maar gewoon lekkere, meeblerbare nummers.

Zo te lezen op diverse sites, hebben ze het tij niet mee. Ze zijn de band die recensenten nodig lijken te hebben om zich kritisch te kunnen manifesteren. Lullig voor de band, deze plaat is op z'n minst 'ok', lijkt me en het rechtvaardigt niet de 1½ die Rolling Stone er voor geeft.

En na de complexiteit van Haken of Black Throne Initiate is dit soort makkelijk in gehoor liggende rock lekker voor de afwisseling. Repeat

avatar van JVT
JVT
Ik heb toch ook heel wat goede recensies gelezen over deze plaat. Dus de meningen zijn verdeeld blijkbaar

Funky Bookie schreef:
Heb ik nooit geprobeerd. Zou ik dat moeten doen Erikpol?
Destijds vond ik dat wel goed, al was het maar om Gavin weer te horen. Nu zou ik hem denk niet vaak meer opzetten. Maar luister maar een keer is de tip.

avatar van milesdavisjr
Bush, de Engelse tegenhanger van Nirvana en consorten. Dat is wat kort door de bocht maar de band heeft naast een aardige debuutplaat en zijn redelijke opvolger nooit enig blijk gegeven van een eigen smoel. Daarnaast liep en loopt het compositorisch talent van zanger en bandleider Rossdale ook niet over. Kingdom klinkt in eerste instantie catchy en compact maar na 2 luisterbeurten bekruipt mij weer het gevoel dat ik bij elke schijf van de band heb; surrogaat grunge, grote gebaren, en de overbekende 'aardappel in de keel' stem van Rossdale. Het is niet slecht maar een gebrek aan een eigen koers, innovatieve snufjes of simpelweg genoeg afwisseling breekt dit plaatje op den duur op.

avatar van philtuper
Gedateerd, gezapig, cliché. Dat zijn de eerste begrippen die me te binnen schieten als ik dit luister. Wordt meteen teruggeslingerd naar de jaren '90 toen ik dit allemaal vrat. Maar anno 2020 werkt dit simpelweg niet meer. Jammer dat je niet echt een ontwikkeling ervaart. Dit is gewoon hetzelfde trucje herhaald, maar waar Sixteen Stone uitgroeide tot een klassieker van zijn tijd zal deze ergens verstoffen...
Niet aan mij besteed in ieder geval.

avatar van rkdev
Sterke, degelijke rockplaat van Bush, een van de betere uit hun discografie. Na Golden State leek het gedaan met de band rondom Gavin Rossdale. Die plaat was ongeïnspireerd en onder de maat. Maar sinds de terugkeer 10 jaar geleden heeft Gavin het heilige vuur weer gevonden en de albums worden met de keer beter, met deze als voorlopige hoogtepunt. Als een nummer als ‘Undone’ in de jaren ‘90 was geschreven had dit zo maar dezelfde status kunnen krijgen als ‘Glycerine’ en ‘Letting the Cables sleep’. Ook live ook zeer de moeite waard.

avatar van rkdev
Gisteren de band na 2 jaar wachten eindelijk weer live zien spelen in Antwerpen. Naast de publiekslievelingen werden er natuurlijk veel nummers van dit album gespeeld (de eerste 6 van dit album) en ik moet zeggen dat de nummers live goed uit de verf kwamen. Hoogtepunt voor mij was het energieke ‘Flowers on a Grave’ en ‘Blood river’.