Songs for Australia (2020)

Australiƫ
Label: BMG

1. The National - Never Tear Us Apart (3:18)
  2. Laura Mvula - Reckless (4:48)
  3. Dope Lemon - Streets of Your Town (3:27)
  4. Damien Rice - Chandelier (5:13)
  5. Joan As Police Woman - Hearts a Mess (5:05)
  6. Kurt Vile - Stranger Than Kindness (4:10)
  7. Sam Amidon - Let Me Down Easy (1:37)
  8. Dermot Kennedy - Resolution (3:38)
  9. Paul Kelly - Native Born (3:51)
  10. Martha Wainwright - The Ship Song (4:04)
  11. Petit Biscuit - Chateau (3:03)
  12. Dan Sultan - Into My Arms (5:06)
  13. Pomme - Big Jet Plane (3:54)
  14. Julia Stone - Beds Are Burning (3:46)
  15. Partyface - Down Under (5:31)
avatar van Hedser
Songs for Australia is een compilatiealbum dat is opgenomen naar aanleiding van de heftige bosbranden in Australië een paar maanden geleden. Het album is een initiatief van Julia Stone en bevat nummers van bekende en minder bekende indie-artiesten zoals The National, Angus & Julia Stone, Damien Rice en Kurt Vile. De songs zijn allemaal covers van Australische nummers, waaronder drie van Nick Cave. De opbrengsten van het album gaan allemaal naar organisaties die helpen/hielpen met het bestrijden van de bosbranden.

Ik vind het een behoorlijk geslaagde plaat en zet het geregeld op tijdens het thuiswerken. Ik ben niet bekend met alle orginelen, maar bijvoorbeeld de covers van Never Tear Us Apart (INXS), Chandelier (Sia) en The Ship Shong (Nick Cave & the Bad Seeds) zijn erg mooi.

Hier staan toch echt wel hele gave covers op.