Daniel Romano's Outfit - Daniel Romano's Outfit Do (What Could Have Been) "Infidels" by Bob Dylan & the Plugz (2020)

Alternatieve titel: (What Could Have Been) "Infidels"

Canada
Uitgebracht in eigen beheer

1. Jokerman (4:52)
  2. Sweetheart Like You (3:12)
  3. Neighborhood Bully (5:03)
  4. License to Kill (4:56)
  5. Man of Peace (6:13)
  6. Union Sundown (5:42)
  7. I and I (3:58)
  8. Don't Fall Apart on Me Tonight (5:41)
avatar van Germ
Germ (crew)
Vijfde release van Romano in 2020, wederom uitsluitend via Bandcamp. Als Romano fan ben ik het overzicht nu echt wel kwijt. Ik begrijp de keuze om de albums niet 'gewoon' op Spotify te droppen totaal niet, daarmee bereik je toch een veel groter publiek.
Hierdoor zal ook deze release aan veel mensen voor bij gaan.
En dat is jammer, want dit klinkt toch wel interessant.
Als startpunt is het moment genomen dat Bob Dylan samen met de obscure punkband The Plugz enkele songs van zijn destijds nieuwe album Infidels live ten gehore bracht in de show van David Letterman.
Dat optreden heeft een zekere cult status bereikt en wat Romano hier probeert is samen met zijn band het gehele Infidels album in deze stijl te brengen.
Puur hobbyisme van Daniel Romano dus en uitsluitend interessant voor enkele hardcore fans, maar een leuk gegeven is het wel.

Cor
En er is al weer een nieuwe (2 eigenlijk): Daniel Romano verveelt zich niet « ALTCOUNTRY.NL

avatar van RoyDeSmet
Cor schreef:

En er is al wéér een nieuwe: zijn 6e van dit jaar. Daniel Romano - Dandelion.

RoyDeSmet schreef:

En er is al wéér een nieuwe: zijn 6e van dit jaar. Daniel Romano - Dandelion.
En nog een losse single van 20 minuten. Die verveelt zich niet

Cor
Ik vind dit wel heel erg leuk gedaan. Is natuurlijk ook een ludieke manier schaamteloos plagiaat, maar Romano en z'n maatjes spelen 'Infidels' van Bob Dylan op een hele fijne manier. Romano zet de massaal knijpende sneer van Dylan meer dan uitstekend weg. Plaatje verveelt mij niet.