Róisín Murphy - Róisín Machine (2020)

Ierland
Dance / Pop
Label: BMG

1. Simulation (8:29)
  2. Kingdom of Ends (6:10)
  3. Something More (6:49)
  4. Shellfish Mademoiselle (4:17)
  5. Incapable (3:45)
  6. We Got Together (5:10)
  7. Murphy's Law (6:21)
  8. Game Changer (4:14)
  9. Narcissus (4:55)
  10. Jealousy (4:13)
  11. Incapable [Extended Mix] * (8:25)
  12. Narcissus [Extended Mix] * (7:40)
  13. Murphy's Law [Extended Mix] * (8:00)
  14. Something More [Extended Mix] * (7:56)
  15. Simulation [Extended Mix] * (11:37)
  16. Jealousy [Extended Mix] * (11:39)
avatar van Ramonr
FIjn dat een hoop materiaal eindelijk op een album verschijnt! (Simulation, Incapable, Murphy's Law, Narcissus, Jealousy, Incapable)

avatar van AstroStart
Waarom staat dit album eigenlijk niet op Spotify?

avatar van Mausie
Mausie (crew)
AstroStart schreef:
Waarom staat dit album eigenlijk niet op Spotify?

Release date verschoven naar 2 oktober.

Heerlijke discoplaat van een van mijn favoriete vrouwelijke artiesten van de laatste jaren. Meeste nummers waren al lang en breed bekend, Simulation stamt zelfs al uit 2012. Maar drukt dat de pret? Nee, niet bepaald. Simulation blijft een geweldig nummer. In sommige gevallen komen ze hier zelfs beter uit de verf (dat intro van Narcissus, heerlijk), in een ander geval (Jealousy) hoor ik dan weer liever het origineel.

Wel vind ik het jammer dat als er dan toch 6 oude singles opstaan, de beste singles (Plaything,, All My Dreams, The Rumble, World's Crazy, Jacuzzi Rollercoaster) dan weer ontbreken, zelfs op de lange versie. Maar wellichte bewaart ze die voor de volgende plaat...

avatar van Bert Wasbeer
Verrassing van de maand voor mij, ik was haar al een tijdje uit het oog verloren maar dit klinkt allemaal goed

avatar van MusicFreak
Verassend leuk album idd! Luistert lekker weg.

avatar van aerobag
2020 is veel, maar toch ook wel het jaar van de (niet zo) bescheiden disco revival. Waar Dua Lipa de hitpotentie heeft om de handjes omhoog te krijgen en waar Jessie Ware de zwoele introductie van een clubavond is, brengt Rosin Murphy deze disco hybrid voor de latere uurtjes als de hoofden wat waziger zijn en de grenzen wat vervagen.

Murphy is een dame met karakter en dat is goed te horen op dit album. Ze neemt elementen van good old fashioned disco en maakt ze eigen. Ze rekt de nummers uit tot anthems en maakt er daarbij soms een heerlijke melancholische rit van. Ze heeft het imago van disco queen omarmt.

Ik zou zelfs aanraden om de deluxe versie van deze album te luisteren, de extended mixes zijn het dubbel en dwars waard.

De promotie van dit album is door Corona natuurlijk helemaal in het water gevallen. Wat heeft gedaan is filmpjes opgenomen waar ze de nummers van dit album ‘Live from her own home’ zingt.

Het zijn geweldige filmpjes. Cheesy animaties, idiote outfits, kekke dansjes en tegelijkertijd fantastische zingen als een soort karaoke versie van je eigen nummers. En ze kan heel erg goed zingen, laten we dat vooral niet vergeten.

Ook de ‘clip’ bij de single ‘Something More’ (live from Ibiza) is geweldig. Een jurk in de kleur van de gordijnen die voor het raam hangen

Dit is zoveel beter dan Dua Lipa, maar veel mensen weten denk ik niet wat ze met Róisín Murphy aan moeten. Iemand die serieus hard werkt om zichzelf niet serieus te nemen.

avatar van Jordipordie
Waarom is dit disco?

avatar van dix
dix
Jordipordie schreef:
Waarom is dit disco?
Enkel en alleen vanwege het artwork

avatar van overmars89
Ja wel een geinig plaatje. Erg sfeerisch, perfect om op de achtergrond op te hebben staan tijdens het werk.

Het is wel iets te traag,funky bijna lounge om het echt fantastisch te vinden.

Dim
Wat een gave productie. Ik word ook helemaal blij van de overgangen tussen de nummers en de stevige baslijnen. Murphy neemt haar tijd, waardoor het soms wat eentonig dreigt te worden, maar het gebeurt vaker dat je het juiste ritme te pakken hebt en er dus helemaal inzit. Voor de dansvloer wellicht een tikje te traag, maar zeker wel dansbaar en vooral genietbaar. De stijl en opbouw doen me in de verte denken aan Underworld.

avatar van Gyzzz
Mee eens - een hele mooie gecontroleerde, ontspannen en sfeerverhogende discoplaat die lekker op je in kan werken en goed de tijd neemt. Ik had me sinds Moloko nooit in Roisin Murphy verdiept - maar beter laat dan nooit.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Murphy's Law vond ik een ietwat tegenvallende single, maar die Cosmodelica Remix is echt zwaar aan!

Fantastisch album! Pas later ontdekt maar wat een plaat zeg!