The Smiths - William, It Was Really Nothing (1984)

Label: Rough Trade

1. William, It Was Really Nothing (2:10)
  2. How Soon Is Now? (6:43)
  3. Please, Please, Please, Let Me Get What I Want (1:50)
avatar van ArthurDZ
Mogen 12" singles vanaf nu ook op de website? Anders, hier hebben we wel een van de allerbeste te pakken, mijn inziens

avatar van gaucho
Alleen als ze op het moment van verschijnen minstens twee nieuwe nummers bevatten. Dat was het geval toen deze 12" single werd uitgebracht. De nummers stonden niet op het Smiths-debuutalbum dat eraan voorafging. Deze single werd uitgebracht als voorloper van de compilatie Hatful of hollow, maar alledrie de nummers maakten hun debuut op deze maxi-single.

Ik ben het met je eens: drie nummers die het stuk voor stuk tot klassieker danwel publiekslieveling hebben geschopt. Wat mij betreft maakt Hatful of hollow deze single achteraf een beetje overbodig, maar wanneer je hem kocht toen hij pas was uitgebracht, had je er een uitstekende koop aan. Het nummer bereikte in de UK overigens de top 20, terwijl How soon is now het jaar daarop werd uitgebracht als een afzonderlijke single.

avatar van lennon
Alleen al voor How Soon Is Now? is dit een dikke 5 sterren waard.

Misschien wel hun lekkerste track (voor mij) en dat voor "maar" een b-kantje.

avatar van Pinsnider
Is daar ooit eens iets over gezegd of geschreven?? Waarom dit in eerste instantie alleen maar een b-kantje was?? Of was dat met voorbedachte rade, zodat het in de luwte tot epische proporties kon gaan groeien?? Het is toch wel heel opmerkelijk inderdaad....

avatar van Koen St
Is dit nu het hoogst beoordeelde stuk muziek in de toplijsten? Ik heb gecheckt bij alle decennia (1920-2020) en dit album heeft het hoogste gemiddelde van allemaal

avatar van lennon

Met 20 stemmen.. niet heel representatief

Met 20 stemmen.. niet heel representatief

Dat klopt, maar het is daarmee toch wel nu (in de toplijst) het hoogst beoordeelt? Het heeft inderdaad het minimale 20 stemmen, maar dan is het toch wel grappig dat een Smiths single het hoogst staat.

avatar van johan de witt
Koen St schreef:

Leuk! Meer dan terecht lijkt me met drie ijzersterke songs.
Al zou er in de toplijsten onderscheid gemaakt moeten worden tussen albums en singles.
Ik vind sowieso dat er hier veel te weinig op singles gestemd wordt.

avatar van Juul1998B
En nu 4,70
De Smiths krijgt wat ze verdienen imo

avatar van luigifort
Twee honderdsten erbij

avatar van crosskip
Koen St schreef:

Helaas, er staan op de site toch nog twee albums met een hoger gemiddelde en minimaal 20 stemmen.

crosskip schreef:

Nu nog maar een

avatar van crosskip
Als ik er zo een 0,5 * tegenaan gooi, is het uit met de pret hoor! Maar kan ik deze set topnummers niet maken natuurlijk.

avatar van luigifort
Wel apart...Please let me get what i want en dan it was really nothing

avatar van johan de witt
Maar dan andersom

avatar van davevr
5* want dit is gewoon perfect

avatar van Poeha
Hoppetee 0,03 eraf, want Please (3x) doet me weinig.