Sasha Sloan - Only Child (2020)

Label: RCA

1. Matter to You (3:37)
  2. Only Child (2:24)
  3. House with No Mirrors (3:47)
  4. Lie (3:29)
  5. Hypochondriac (3:22)
  6. Is It Just Me? (3:35)
  7. Santa's Real (3:24)
  8. Someone You Hate (3:56)
  9. Until It Happens to You (3:41)
  10. High School Me (3:23)
avatar van Lambchop
Dit is echt een waanzinnig album, dit is hetzelfde als wat Casey musgraves met me deed met golden hour.

avatar van Gretz
Tot gisteren kende ik alleen de EP Loser en de single Lie, maar Sasha Sloan's langspelerdebuut is inderdaad een juweeltje! Ik krijg er ook Kacey-vibes bij Lambchop en dat is een zeer goed teken

Kristalheldere productie + prachtige stem en dito melodieën

avatar van musicfriek
Grappig, ik ken haar juist van de EP Self Portraits (2019) en die beviel me heel goed. Idd erg fijne stem. Is It Just Me? komt hier regelmatig voorbij. Toch het hele album weer eens opleggen dan, is alweer een maand geleden

avatar van Gretz
Ik heb het album in minder dan 24 uur al 6x op repeat gehad. Verslavend

avatar van Lambchop
Gretz schreef:
Ik heb het album in minder dan 24 uur al 6x op repeat gehad. Verslavend

Haha lekker bezig. Het is zeker genieten.

avatar van MIAB
Sinds haar eerste EP brengt haar stem mij al in vervoering. Ontroerende nummers die heel dicht bij mijn eigen ervaringen liggen. Dus komt extra binnen. Wat een fijne zangeres is Sasha Sloan. Met haar eerste album levert ze een fantastisch werkje. Die zeker nog op mij gaat groeien. 3,5*

1. Matter to You (3:37) 3,5
8. Someone You Hate (3:56) 4,0
9. Until It Happens to You (3:41) 3,0
10. High School Me (3:23) 3,5

avatar van AOVV
Een mooie, lieve, knusse tip van Gretz. Het begint al met de albumcover. Juffrouw Sloan kijkt ons aan met een blik die een combinatie van plezier en verlangen uitbeeldt. Het is een zonovergoten plaatje, zou je denken, maar de liedjes hebben een licht melancholische toets.

Toegegeven, de liedjes blijven niet echt aan me kleven, en klinken allemaal een beetje eender, Het mooie, lieve, knusse karakter van dit plaatje, dat wellicht uitstekend gezelschap is als je, gerieflijk half onder een plaid weggedoken in je oude vertrouwde zetel aan de open haard terwijl het buiten sneeuwt, kopje thee bij de hand, stemt me uiterst mild, dus ook in mijn oordeel.

3,5 sterren