Bruce Springsteen - Letter to You (2020)

Label: Columbia

1. One Minute You're Here (2:57)
  2. Letter to You (4:55)
  3. Burnin' Train (4:03)
  4. Janey Needs a Shooter (6:49)
  5. Last Man Standing (4:05)
  6. The Power of Prayer (3:36)
  7. House of a Thousand Guitars (4:30)
  8. Rainmaker (4:56)
  9. If I Was the Priest (6:50)
  10. Ghosts (5:54)
  11. Song for Orphans (6:13)
  12. I'll See You in My Dreams (3:29)
avatar van iemand74
Ik geloof dat Bruce Springsteen zijn 'late-career masterpiece' heeft gemaakt.

Dim
In een playlist vind ik het geen enkel probleem om Springsteen-songs tegen te komen, maar een heel album (zeker als het een uur duurt) lijkt te veel gevraagd, omdat zijn stem, ondanks de vaak terugkerende muzikale versnaperingen (een saxofoon doet het altijd wel goed bij mij), een te grote stempel drukt. Ik verlies halverwege de interesse en dan komt juist het tamelijk zeurderige Rainmaker voorbij.

avatar van rider on the storm
Ook hier de vinyl versie in de kast. En wat is het toch een heerlijk album. Een album om lekker bij weg te dromen , om een potje te mijmeren over de zin des levens. Over geliefden en vrienden die ons zijn ontvallen. En dat met een glimlach om de lippen.

Ik ben geen heel groot fan van Springsteen maar dit album voel ik tot diep in mijn botten. Het raakt mij.

Dank Bruce, ik zet het album nog maar een keer op...

Rider on the storm schreef; dit album voel ik tot diep in mijn botten, het raakt mij. Hier ook, misschien wel de essentie van muziek, iets van binnen laat mij elke keer weer deze plaat weer opzetten. Een soort verslaving, in de zeer aangename categorie deze keer!

avatar van vigil
rider on the storm schreef:

Herkenbaar!

Vooral House of a Thousand Guitars, I'll See You in My Dreams en The Priest

avatar van Sven Vermant
Mijn album van 2020 zonder twijfel.
The Boss bewijst weer zijn waarde.

avatar van richiedoom
Ik verhoog mijn stem naar 5 sterren. Ik vind dit zelfs samen met Born to Run de mooiste plaat die hij ooit heeft gemaakt. En dat op 70 jarige leeftijd, wat een held!

Heb Springsteen een keer of 15 zien optreden. Zijn muziek vormt een beetje mijn emotionele dagboek. Ik kan echt blij en gelukkig worden van sommige albums, maar eerlijk gezegd ben ik de laatste 20 jaar een beetje afgehaakt. Ik heb bijna alle albums in de kast staan en ze zijn niet slecht hoor, maar ik ren er niet meer voor naar de winkel. Ik heb dit album vorige week in de auto gespotified en was blij verrast. Ik herken de oude Boss weer. The Boss is back. Bijna alle nummers sterk met Janey Needs a Shooter als hoogtepunt. ‘Late career masterpiece’ las ik. Precies zoals het is.