Memphis Depay - Heavy Stepper (2020)

Label: Ivory

met Rass King en Bisa Kdei

4. 4AM Palm Flow (1:50)
  5. Big Fish (2:52)
  6. For a Week (2:38)
  7. 2 Corinthians 5:7 (2:41)
  8. Blessing (3:02)
  9. D. B. A. (3:11)

met Yasmin Lauryn

avatar van deek
0,5
Gewoon uit een rare nieuwsgierigheid stukje geluisterd.. had ik dat maar nooit gedaan. Wat gruwelijk slecht.. luister deze rommel aub niet

avatar van ZAP!
Okay, was het toch al niet van plan.

Wordt nu al in het rijtje klassiekers als 'Oei oei oei (dat was me weer een loei)' geschaard, trouwens.

avatar van Doc
Doc
De enige (ex)voetballer die ik echt kan waarderen om zijn muzikale talenten is Bjorn van der Doelen. Zeer aan te raden overigens en wat mij betreft beter als muzikant dan als voetballer. Memphis daarentegen zou er verstandiger aan doen om vooral doelpunten proberen te scoren in plaats van hits. Want deze plaat mist het doel nog harder dan de penalty van Jaap Stam tijdens het EK van 2000.

avatar van Chameleon Day
Ik wilde hier nu net vragen of Memphis muzikaal ook van die onnavolgbare moves laat horen als hij (soms) op het veld laat zien....maar ik begrijp dat op het speelveld van dit album de doelgerichtheid en de trefzekerheid eveneens te wensen over laat....

avatar van Mjuman
Tja, Memphis had ook het grote voorbeeld van rasta-Ruud kunnen volgen: Revelation Time Feat. Ruud Gullit - South Africa - YouTube

avatar van madmadder
1,5
Omdat ik er zo om heb moeten lachen anderhalve ster.

avatar van Doc
Doc
Ik vind dat hij hier trouwens best een strafschop voor mag krijgen

Lachende derde
Ik vond Gullit beter:
Ruud Gullit - Not the dancing kind (Nederland muziekland 1984) - YouTube
...en dat wil wat zeggen.

Over het paard getilde baltrappertjes. Overschat spelletje voor dommige jongetjes.

Zullen we het weer over muziek hebben?

avatar van Bartjeking
Er komt nu nog rook uit die pro-tools. Niet te doen.

avatar van Premonition
Ik hoe het bij Barry

Oei, oei, oei van Johan Cruijff.

avatar van Pinsnider
Had hij nou maar "eenmaal zullen wij de kampioen zijn" gecoverd met het oog op het EK... (en dan "tweemaal" er van maken)...

Rod Stewart is ook begonnen als voetballer.

avatar van caravelle
Heeft de VAR hier al naar gekeken, eh geluisterd?

avatar van Venceremos
Wat een overschatte artiest, zowel op als buiten het veld, alleen maar goed tegen de kleintjes.

avatar van Poles Apart
Is dit een ode aan Peter Beense?

avatar van Mjuman
Venceremos schreef:

Je gehoor lijkt me in orde - so far so good - vwb het gezichtsvermogen zou ik even langs de opticiën gaan; lijkt me ook goedkoper dan een check van de verbindingslijn tussen waarneming en interpretatie van waargenomen beelden.

Als ik de biasmeter langs je observatie leg, geeft ie een hoge "selective distorsion" aan.

Dit album lijkt trouwens wel de favoriete boom van the village canine - allemaal ff zeiken

Sooheej
Wat kan-ie voetballen, hè, die vent?

Lachende derde
Fantastisch album. Deze jongen is een multitalent. Een topvoetballer. Een groot musicus. En dan nog die looks en dat banksaldo. In één woord: geweldig!

0,5
Wat is dat toch een misselijkmakend geluid, die elektronisch vervormde stemmen in hip hop.
Een en al narigheid. Brrrrr.

avatar van Brunniepoo
Dat kèkke hoedje had me toch in verwarring gebracht, want Memphis Depay blijkt een hele stoere jongen, zo horen we in Big Fish. Het is verder een best vervelend nummer overigens en dat geldt voor te veel tracks. Eigenlijk vind ik alleen 2 Corinthians 5:7 wel ok, verder is het vooral gestandaardiseerde muziek van een niet overdreven getalenteerde rapper. Maar goed, het is nou ook weer niet per se heel veel slechter dan veel andere moderne overgeproduceerde hip-hop/R&B.

1,5
Na het lezen van bovenstaande wilde ik Memphis een eerlijke kans geven. Ik kan het wel waarderen dat hij als voetballer een beetje dwars is en zijn eigen weg kiest. Maar dit is toch echt inderdaad niet best hoor. Paar nummer zijn best ok, als Memphis zelf maar z'n mond houdt.