Magnolia Electric Co. - Sojourner (2007)

Rock / Roots
Label: Secretly Canadian

1. Lonesome Valley (3:34)
  2. Montgomery (1:49)
  3. Don't Fade on Me (4:18)
  4. Hammer Down (4:05)
  5. No Moon on the Water (2:48)
  6. Nashville Moon (4:33)
  7. What Comes After the Blues (3:40)
  8. Don't This Look Like the Dark (4:12)
  9. North Star (3:55)
  10. Bowery (3:38)
  11. Texas 71 (4:17)
  12. Down the Wrong Road Both Ways (3:21)
  13. In the Human World (3:32)
  14. The Black Ram (3:56)
  15. What's Broken Becomes Better (3:31)
  16. Will-O-The-Wisp (3:52)
  17. Kanawha (4:18)
  18. A Little at a Time (2:58)
  19. Blackbird (3:55)
  20. And the Moon Hits the Water (3:57)
  21. The Old Horizon (3:09)
  22. Talk to Me Devil, Again (3:29)
  23. Memphis Moon (3:17)
  24. Hold on Magnolia (4:44)
  25. Trouble in Mind (3:35)
  26. Steady Now (2:57)
  27. Spanish Moon Fall and Rise (2:45)
  28. Night Country (2:26)
  29. Shiloh Temple Bell (3:09)
  30. The Spell (3:28)
  31. Take One Thing Along (4:08)
  32. The Lamb's Song (3:56)
  33. Roll the Wheel (2:56)
jkbb
Ondertussen maar een dikke 5* ervan gemaakt en 'm hoog m'n top in gegooid. Hier zijn werkelijk geen woorden voor: 2 uur lang muziek van een 10km hoge plank, hoe wil je liever wegdromen?

Ik heb m'n platen graag lang. Drie die de 2 uur halen in m'n top10, slechts drie halen er niet een uur.

(verwijderd)
Wow. Sprakeloos. Iedere dollar waard.

avatar van Renoir
Wat ben ik blij dat ik deze boxset nog op de kop heb kunnen tikken! Nu maar hopen dat Jason Molina snel weer de oude wordt...

avatar van AOVV
Ik luister hier even lukraak een nummer van deze plaat, en wat een fantastisch nummer is het toch weer! Het gaat om de song 'Nashville Moon', en wat snijdt die song weer..

Ik zou het nu toch al moeten weten, dat alles van Molina de moeite is..

avatar van AOVV
Een pracht van een plaat, moet ik na 2 uur luisteren besluiten. Kanttekening: dit is de eerste luisterbeurt. De ontdekkingsreis begint nu pas, maar op het eerste gehoor staan hier al een karrevracht sublieme nummers op. Verschillende facetten van de artiest Molina worden belicht, Zowel blues als country als folk als van alle franje gestripte rootsmuziek. 2 uur is lang, natuurlijk, maar dat mag geen hindernis vormen; des te meer prachtige zielenroerselen voor de luisteraar!

avatar van SirPsychoSexy
Hoe is iedereen die hier gestemd heeft, in het bezit gekomen van deze box? Ik kan hem nergens te pakken krijgen, noch via legale, noch via de iets minder legale kanalen. Ik heb dan maar Fading Trails aangekocht, maar die is maar een fractie van de uitgebreide verzameling muziek die hierop staat en de hoge score maakt me wel nieuwsgierig naar de rest.

avatar van Ducoz
Het is erg lastig om deze box te vinden, ik heb altijd gedacht mijn verhaal in een recensie te vermelden.. maar zo ver ben ik (nog) niet gekomen. De box heb ik een jaar in bezit en is een van dé parels die ik bezit.

Ik ben tijden opzoek geweest naar deze box. In eerste instantie winkels in Nederland af en vragen naar het ding, nergens leverbaar. Nergens een tweedehands exemplaar. Marktplaats (je kan het proberen he?!) in de gaten gehouden, nooit tegen gekomen. Op Discogs werd hij niet aangeboden, op EBAY alleen incompleet (zonder houtenboxje) en op amazon stond hij ook niet. Mail contact gehad met grote tweedehands muziekwinkels in de USA, zonder resultaat. Mail contact met Secretley Canadian distribution, die mij meelde dat het hun ten zeerste speet dat dit pracht item niet meer te krijgen was en en dat zij geen exemplaren hadden slingeren en dat het er ook niet naar uit zag dat dit in de nabije toekomst opnieuw zou gaan uitkomen (we spreken over oktober 2013). De box is gelimiteerd uitgegeven (5000 stuks).

Na vele omzwervingen vond ik de box uiteindelijk bij een particulier, in Leidschendam nota bene waar ik hem op de fiets ben wezen halen.. De man had de box nog in seal en wilde er vanaf omdat hij alleen nog vinyl spaarde en dit dus buiten de boot zou vallen. Na wat heen en weer gepush mocht ik hem voor 60 euro mee nemen, wat wellicht wat hoger is dan de originele winkelprijs.. maar was er erg blij mee. Ik heb Molina nooit live aan het werk gezien, maar wat die man mij vertelde...

Hij zag hem live in 2007 (dus ten tijde van deze boxset) op Crossing Border, waar hij de box uiteindelijk van hem kocht bij de merchandise stant, waar hij zelf aan het verkopen was... Het optreden zelf was solo (wel elektrisch, dus weet niet of het zo indrukwekkend had geweest, naar aanleiding van deze opname: Jason Molina - "Memphis Moon" (live) - YouTube

Kortom, ik denk dat je lang moet zoeken tot je hem uiteindelijk fysiek vind, hij wordt aangeboden op discogs voor 80 euro ex. shipping vanuit de USA.

avatar van SirPsychoSexy
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, Ducoz. Ik had ook al een mail gestuurd naar het label, maar blijkbaar zal dat dus geen zoden aan de dijk brengen. €80 is me net iets te veel van het goede. Erg jammer dat deze slechts in dergelijke kleine hoeveelheid is uitgebracht, want Fading Trails smaakte zeker naar meer.

avatar van Ducoz
Je gaat hem wel vinden, maar het wachten zal niet makkelijk ziin..!

avatar van popstranger
Wat is dit toch een intens meesterwerk. En weer zo een album (box) dat onvindbaar is voor een redelijke prijs. Molina levert een massa sterke songs af en weet me gewoon midscheeps te raken met zijn in weemoed gedrenkte stem en teksten waar de hoop vaak niet meer is dan een schim ver weg.

Ducoz schreef:
Je gaat hem wel vinden, maar het wachten zal niet makkelijk ziin..!
Ondertussen staat hij dus integraal op Spotify. Leve de technologische vooruitgang!

avatar van deek
Durf eigenlijk wel te beweren, dat dit mooiste is wat ooit op geluidsdrager is uitgebracht..

Arbeidsdeskundige
Dit is een ijzersterk album met intense zang en grandioze muzikale omlijsting.

avatar van makwild
Dit is puur goud

avatar van itchy
Is nu uitgekomen op vinyl.