Taylor Swift - Fearless (Taylor's Version) (2021)

Pop / Country
Uitgebracht in eigen beheer

1. Fearless (4:01)
  2. Fifteen (4:54)
  3. Love Story (3:55)
  4. Hey Stephen (4:14)
  5. White Horse (3:54)
  6. You Belong with Me (3:51)
  7. Breathe (4:23)

met Colbie Caillat

8. Tell Me Why (3:20)
  9. You’re Not Sorry (4:21)
  10. The Way I Loved You (4:03)
  11. Forever & Always (3:45)
  12. The Best Day (4:05)
  13. Change (4:39)
  14. Jump Then Fall (3:57)
  15. Untouchable (5:12)
  16. Forever & Always [Piano Version] (4:27)
  17. Come In with the Rain (3:57)
  18. Superstar (4:23)
  19. The Other Side of the Door (3:58)
  20. Today Was a Fairytale (4:01)
  21. You All Over Me (3:40)

met Maren Morris

22. Mr. Perfectly Fine (4:37)
  23. We Were Happy (4:04)
  24. That's When (3:09)

met Keith Urban

25. Don't You (3:28)
  26. Bye Bye Baby (4:02)
  27. Love Story [Elivera Remix] * (3:53)
totale tijdsduur: 1:46:20 (1:50:13)
Maartenn (crew)
Omdat het een volledig nieuwe opname betreft van klassieker Fearless, staat deze vanaf nu ook los op de site.

Als ik naar de tracklist kijk, ben ik wel benieuwd of Colbie Caillat de vocalen voor Breathe ook opnieuw heeft ingezongen.

Maartenn schreef:

Volgens de tracklist die ik overal tegenkom (ja, ik word achtervolgd) doet Caillat gewoon mee.

avatar van JoaMuse
Als ik het goed begrijp is Taylor Swift de rechten op de muziek van haar eerste albums kwijt en gaat ze die opnieuw opnemen en uitbrengen. Maar ik vraag me af of ze hiervoor dan nog moet betalen? Als je een cover maakt moet je toch ook iets afstaan aan de originele artiest. Telt ze dan zelf nog als originele artiest van deze songs en moet ze niets afstaan of moet ze de rechtenhouder betalen, zoals bijvoorbeeld Ryan Adams wellicht ook heeft moeten doen om 1989 uit te brengen?

avatar van Edwynn
Je betaalt reproductierecht aan de eigenaar. En dat is dus lant niet altijd de artiest zelf. De rest is in eigen hand. Zo'n rerecording gaat dan de concurrentie aan met het origineel. Er zijn meer artiesten die dat hebben gedaan.

avatar van Yield
De eerste single van The Vault (het niet eerder uitgebrachte materiaal uit de Fearless periode) is uit.
"You All Over Me" (Taylor’s Version) [From the Vault] samen met Maren Morris. Omdat deze nummers niet eerder zijn uitgebracht staat het haar vrij om hiermee extra te experimenteren. Het lijkt er verder op dat het oorspronkelijke "Fearless" album opnieuw is opgenomen met de originele band en beter gaat klinken dat het origineel, immers de stem van Taylor en de techniek zijn beter geworden. Wel leuk om straks te vergelijken.

avatar van Rudi S
De spotify link hier is niet correct, 2008 internationale versie.

avatar van Yield
En alweer een nieuwe single, Mr.Perfectly Fine. Wederom restmateriaal uit de Fearless periode. Een heerlijk zomers en vrolijk nummer dat je snel kan meezingen op weg naar je werk. Ik geef het maar door. Over twee dagen D-Day voor het album. Ik hoop dat mijn pre-order zin heeft gehad. Komt goed.

avatar van bonothecat
Rudi S schreef:
De spotify link hier is niet correct, 2008 internationale versie.

Aangepast

Maartenn (crew)
Sowieso mijn favoriete en meest gedraaide Taylor album en ben bij de eerste beluistering al verkocht. Taylor blijft comfortabel dicht bij het origineel qua instrumentatie en productie, maar de vocalen zijn zoals te verwachten volwassener en wat minder 'zoet'. Daarom heeft deze versie nu al mijn lichte voorkeur ten opzichte van het origineel.

avatar van erwinz
Volledige recensie op de krenten uit de pop:
De krenten uit de pop: Taylor Swift - Fearless (Taylor's Version) - dekrentenuitdepop.blogspot.com

Dertien jaar geleden moest ik er niet veel van hebben, maar op de remake van haar tweede album Fearless laat Taylor Swift horen dat ze echt hele goede countrypop kan maken

Voor de zoveelste keer geeft Taylor Swift de muziekindustrie de middelvinger. Ze heeft de rechten op haar eerste zes albums niet meer in haar bezit, maar de Amerikaanse muzikante gaat niet mokken, maar maakt ze gewoon opnieuw. Samen met twee topproducers en een stel geweldige muzikanten wordt Fearless uit 2008 opnieuw uitgevonden en ondanks het feit dat Taylor Swift behoorlijk dicht bij het origineel blijft, is Fearless (Taylor’s Version) echt een stuk beter dan dit origineel. In 2008 was countrypop nog niet mijn ding, maar inmiddels kan ik er wel mee uit de voeten en kan ik alleen maar concluderen dat de 2021 versie van Fearless een van de beste albums in het genre is.

avatar van Yield
Laat ik eerst even zeggen dat het voornemen van Taylor om haar eerste albums opnieuw op te nemen een behoorlijk stoere move is. Zeker niet zonder risico’s. Fearless was destijds haar grote doorbraak binnen de country en pop en was een enorm financieel succes. Een hele generatie brulde alle liedjes massaal mee tijdens de wereldtournees en omarmde alle teksten. En nu zijn we dan 13 jaar verder. Andere tijden. De muziekrechten van haar eerste albums zijn al weer twee keer verkocht aan grote commerciele partijen. Na Scott Borchetta, heeft ook Scooter Braun de rechten al weer deels van de hand gedaan. Het is Taylor niet gelukt de rechten zelf te kopen. Dan maar opnieuw opnemen besloot ze, een stap die andere artiesten eerder om dezelfde redenen namen, nauwelijks succesvol overigens. Daar gaat nu wel verandering in komen. Deze Fearless (Taylor’s Version) gaat een succes worden. De re-recordings klinken namelijk kristalhelder, nergens gedateerd, zijn vrijwel identiek aan de originele versies, en hebben een mooie en volle sound. De stem van Taylor is beter dan in 2008, en dat maakt dit album volwassener, en beter, dan het origineel. Een journalist vroeg zich gisteren af of ze dit nou gedaan heeft voor zichzelf of voor ons. Nou voor beide partijen denk ik, want het is voor haar een verdiende overwinning en voor ons genieten. En nu wachten op “Speak Now” (Taylor’s Version)

avatar van Slowgaze
Verschillende liedjes op de tweede cd - 'The Other Side of the Door' en 'Today was a Fairytale'; verder ben ik nog niet gekomen - golven nogal in geluidsvolume. Hebben jullie daar ook last van, of heb ik gewoon een gemankeerde persing te pakken?

Slowgaze schreef:
Op Spotify heb ik dit probleem niet herkend.

avatar van Zwaagje
Ik heb me eerlijk gezegd nooit in haar muziek verdiept. Country pop past wel in mijn straatje, dus in de herkansing.

avatar van Zwaagje
Zwaagje schreef:

En ik laat het bij deze keer. Beetje braaf allemaal; ik mis het randje.

Maartenn schreef:
Op Spotify heb ik dit probleem niet herkend.

De rip was ook gewoon in orde. Er zitten sowieso wat relatieve dynamiekverschillen in beide uitvoeringen, maar niets dat zo te horen niet intentioneel was, en misschien was m'n cd-speler een beetje nukkig of luisterde ik niet met volle aandacht, maar het probleem - als het al bestond - heeft zich niet meer voorgedaan. Mocht iemand het zich afvragen natuurlijk.

Maartenn (crew)
Ik vraag me op dit moment vooral af waarom jij niet met volle aandacht naar Taylor Swift luistert Slowgaze. Maar dat terzijde.

avatar van Rudi S
+ 1 , een zeer terechte vraag Maartenn.

Maartenn schreef:

Opeens kwam er visite en het lukte me maar niet om die weer naar huis te sturen.

Slowgaze schreef:

Niet zo gek, als je deze re-recordings opzet met drank en voedsel blijven ze tot de late uren plakken meegalmend met Change. Tijd voor een rustig weekend lijkt mij.

Yield schreef:

Niet zo gek,

Best wel gek hoor, als ik deze op heb staan laat ik echt geen visite binnen.

avatar van sherpa
Rudi S schreef:

Best wel gek hoor, als ik deze op heb staan laat ik echt geen visite binnen.

Inderdaad, dit is een soort van guilty pleasure

avatar van Slowgaze
Het is geen geheim dat Fearless niet een van mijn lievelingsalbums van Taytay is - dat Maartenn 'm nu kwalitatief zoveel beter vindt dan het debuut wil er bij mij nog steeds niet echt in - en dat verandert door de nieuwe opnames eerlijk gezegd ook niet. Ik moet wel zeggen dat 'Fifteen' een prachtnummer blijft, ik 'White Horse' weer heb herontdekt en 'Breathe' en 'Forever & Always' toch beter zij dan ik me herinner. Maar de tweede helft van Fearless blijft me toch iets te stuurloos en het Avril Lavigne-gehalte is soms echt te hoog; vooral 'Change' blijf ik een wat vervelend nummer vinden. Ironisch genoeg vind ik de tweede helft van het hele pakketje dan wel weer heel fijn. Ik ken die andere nummers uit die tijd niet of nauwelijks, maar ze zijn iets country(pop)achtiger en iets minder poprockerig, wat me bevalt. Ook de From the Vault-nummers zijn geslaagd. Al met al zit ik (nog steeds) rond 3,5* voor de eerste cd en ergens rond de 3,75* voor de tweede, maar omdat ik Swifts heropnamemissie en de redenen daarvoor volledig onderschrijf, rond ik toch af naar 4*.

avatar van Yield
Het vinyl van dit prachtige album is opnieuw vertraagd. Op 1 oktober komt hij pas uit. Alles vanwege productionele problemen. Geduld Swifties.

avatar van Yield
Voor het restmateriaal van dit album zou menig artiest een moord begaan.
Jump Then Fall, Untouchable, Forever & Always [Piano Version] , Come In with the Rain,
Superstar, The Other Side of the Door, Today Was a Fairytale en het sarcastische Mr. Perfectly Fine speciaal voor de heer Jonas, het zijn allemaal parels en reden om dit album aan te schaffen. Wat een talent.

avatar van MIAB
Was al een fijn album en tussen het nieuwe, extra werk zit best aardige muziek tussen. 4*

Fearless (4:01) --- 3,5
Fifteen (4:54) --- 3,5