Shannon McNally - The Waylon Sessions (2021)

Roots / Country
Label: Compass

1. I've Always Been Crazy (5:10)
  2. You Asked Me To (3:31)

met Buddy Miller

3. Out Among the Stars (3:55)

met Jessi Colter

4. You Show Me Yours and I'll Show You Mine (3:51)

met Lukas Nelson

5. Black Rose (3:03)

met Buddy Miller

6. This Time (2:33)
  7. I Ain’t Living Long Like This (4:37)

met Rodney Crowell

8. I'm a Ramblin' Man (3:32)
  9. Mammas Don’t Let Your Babies Grow Up to Be Cowboys (3:32)
  10. Help Me Make It Through the Night (3:44)
  11. We Had It All (4:02)
  12. Only Daddy That'll Walk the Line * (2:38)
  13. Waltz Me to Heaven * (3:22)
avatar van LuukRamaker
Heeft die man zo'n geweldig prachtig breed oeuvre en dan kom je aanzetten met 'You Show Me Yours and I'll Show You Mine'. Mooi nummer hoor, maar volgens mij nooit door Waylon uitgebracht. Verder wel een leuke plaat trouwens. De perspectiefwisseling in de lyrics (man->vrouw) komt de ene keer mooier uit dan de andere, maar al met al is het altijd goed om een paar Waylon-klassiekers te horen. Gewoon een leuke sessie.

avatar van erwinz
Volledige recensie op de krenten uit de pop:
De krenten uit de pop: Shannon McNally - The Waylon Sessions - dekrentenuitdepop.blogspot.com

Shannon McNally eert op The Waylon Sessions de songs van Waylon Jennings, een van haar muzikale helden, en doet dat, samen met een aantal geweldige muzikanten, met hart en ziel

De Amerikaanse singer-songwriter Shannon McNally is nog niet wereldberoemd, maar maakt echt alleen maar hele goede albums. Op The Waylon Sessions eert ze de songs van de legendarische Waylon Jennings. De muzikante uit Nashville doet dit met een aantal gastmuzikanten van naam en faam en een geweldig spelende band, die hier en daar de veters uit je schoenen speelt. Shannon McNally vertolkt de songs van Waylon Jennings vol vuur en emotie en beschikt over de rauwe strot die je verwacht bij de songs van de countrymuzikant. Het is misschien maar een tussendoortje, maar het is wel een heel erg goed en aangenaam tussendoortje.

avatar van Bartjeking
Helemaal mee eens. Over songkeuzes valt op dit soort eerbetonen altijd wel wat aan te merken, maar vind dat ze Waylon Jennings een prima hommage brengt. Zeer aangename stem; die voor mij slechts vaag een belletje deed rinkelen; interesse werd vooral gewekt door de liedjes en de gastbijdragen. Zal haar in de toekomst zeker volgen.

"Help Me Make it Through The Night" (van Kristofferson...ik weet het) is een van mijn dierbaarste nummers, heel mooi om het haar te horen zingen.