Queensrÿche - Mindcrime at the Moore (2007)

Rock / Metal
Label: Rhino

1. I Remember Now (1:22)
  2. Anarchy-X (1:39)
  3. Revolution Calling (5:05)
  4. Operation Mindcrime (4:32)
  5. Speak (3:53)
  6. Spreading the Disease (4:12)
  7. The Mission (6:10)
  8. Suite Sister Mary (9:53)
  9. The Needle Lies (3:01)
  10. Electric Requiem (3:44)
  11. Breaking the Silence (4:27)
  12. I Don't Believe in Love (5:58)
  13. Waiting for 22 (1:25)
  14. My Empty Room (3:28)
  15. Eyes of a Stranger (6:00)
  16. Freiheit Ouverture (1:20)
  17. Convict (0:08)
  18. I'm American (2:51)
  19. One Foot in Hell (4:11)
  20. Hostage (4:20)
  21. The Hands (4:31)
  22. Speed of Light (3:09)
  23. Signs Say No (3:16)
  24. Re-Arrange You (3:10)
  25. The Chase (5:06)
  26. Murderer? (4:33)
  27. Circles (3:00)
  28. If I Could Change It All (4:27)
  29. An Intentional Confrontation (2:32)
  30. A Junkie's Blues (3:34)
  31. Fear City Slide (4:49)
  32. All the Promises (5:15)
  33. Walk in the Shadows (4:53)
  34. Jet City Woman (5:49)
avatar van Genesis
Mooi, hij is eindellijk toegevoegd. Lijkt me wel een leuk album alleen heb ik er 2 problemen mee:

1. Op het moment dat O:M live wordt gespeeld vind ik dat de magie een beetje weg is. Daarom zal ik de live CD die bij de special edition van O:M ook nooit draaien. Ik vind het gewoon niet geschikt voor een concert.

2. O:M 2 is nog niet eens half zo goed als het eerste deel. Alleen I'm American, The Hands en The Chase (samen met Dio) zijn goed, de rest is helaas weinig boeiend.

avatar van c-moon
Alhoewel ik de terechte kanttekeningne van Genesis begrijp, nu ja: vooral kanttekening 2 dan, ben ik toch wel erg benieuwd naar deze live-registratie....
De Mindcrime-live show die ik zag in Hof Ter Lo (Antwerpen) vond ik erg goed, al geef ik ook grif toe dat ook toen, live, bleek dat de OPERATION MINDCRIME I songs stukken sterker zijn dan die van OM:2

De setlist van het album lijkt trouwens goed overeen te komen met die van in Antwerpen toen, al kregen we toen ook "Eyers of a Stranger" en "Empire".... als toemaatjes...
Setlist van toen, 6 juni 2006: http://markec.blogspot.com/2006/06/queensrche-setlist.html

Mijn impressie van toen kan je hier lezen: http://markec.blogspot.com/2006/06/operation-live-crime-i-ii-queensrche.html

Joy
operation livecrime is echter prima aan te horen

Empyrium
Dit is een goed klinkend live album, alleen het OM gebeuren is wat mij betreft nu toch wel echt uitgemolken tot de laatste druppel, hopelijk komt Queensrÿche weer met wat nieuws op de proppen.

Ze zijn al een tijdje bezig, tussen het touren door, met het nieuwe album en ook dat wordt weer een concept album, maar nu iets totaal anders, als we de heren mogen geloven.

Stukjes ambient, stevige rock en een vette knipoog richting het geluid van Rage for Order......

avatar van AstroRocker
Prima live album van Queensryche met OMI en II.
3.5 sterren.