Konom - Konom (2021)

Rock / Metal
Uitgebracht in eigen beheer

1. A Welcome Change (10:34)
  2. Birotunda (7:19)
  3. As the Waters Rise (9:33)
  4. The Great Harvest: I. Epiphany (3:53)
  5. The Great Harvest: II. Dilate My World (5:40)
  6. The Great Harvest: III. Mutating Light (2:39)
  7. The Great Harvest: IV. Reflections (6:49)
  8. The Great Harvest: V. Heedless Breath (5:23)
Wil dit graag aanbevelen voor de Liefhebber.
DT...Haken...enz....
Toch eigen stijl....
Laat de discussie maar beginnen....Graag !!

avatar van ProGNerD
Kom ik zeker op terug; niet voor niets gisteren zelf toegevoegd aan MuMe...

avatar van ProGNerD
Vanmiddag de 1e luisterbeurt gehad; mooi hoor !

Ik sluit me volledig aan en verwijs graag naar Issue 2021-035 • DPRP.net voor een mooie introductie en review
Zeker 4 sterren (voorlopig... )

=> echte aanrader voor de serieuze (moderne) progmetal liefhebber !

avatar van mulver64
Muzikaal allemaal prima. De zang vind ik wel even wat minder en soms wel wat storend. Wellicht dat dat na een aantal luisterbeurten wat bij trekt.

avatar van pachag
Poosje terug geluisterd en vind die stem echt helemaal niets. Ook muzikaal vond ik het niet geweldig. Vrij standaard Dream Theater achtige Prog Metal. Toen ik afgelopen zondag die recensie op DPRP zag kon ik m'n ogen niet geloven. Een tien? Nee, dat vind ik het toch echt niet waard. Ik had eerder een zes of zeven verwacht.
Maar goed, ik zal het nog maar eens een kans geven. Misschien valt het kwartje alsnog. Hoewel ik verwacht dat ik echt niet aan die stem ga wennen.

Wat vinden de 4-sterren-gevers hier zo goed aan?

avatar van ProGNerD
Dat van die stem herken ik en wordt ook in bovenstaande recensie terecht benoemd. Bij de eerste paar nummers had ik daar zelf het meest last van trouwens en over het geheel vind ik het niet dusdanig storend dat het afbreuk doet aan de muziek.

Tenslotte denk ik dat het nog wel zal wennen, zoals zich dat ook heeft ontwikkeld bij bijv. James Labrie, Einar Solberg, Geddy Lee; hun bands behoren inmiddels tot mijn favorieten.

Maar het blijft natuurlijk ook een kwestie van persoonlijke smaak...

avatar van mulver64
pachag schreef:
Vrij standaard Dream Theater achtige Prog Metal.

Laat nu Dream Theater net een van mijn favoriete bands zijn. En muzikaal doet Konom me zeker af en toe aan het oudere DT werk denken.

avatar van pachag
ProGNerD schreef:

Einar Solberg vond ik meteen al goed en is een van mijn favoriete zangers. Geddy Lee is met ieder album beter geworden en James LaBrie is (in de studio) een prima zanger (ik snap de LaBrie bashers gewoon niet).
Maargoed, misschien ontwikkelt deze zanger zich ook, net als Geddy, maar dat heeft niets met het wennen van mijn kant te maken. Ik kan bijvoorbeeld nog steeds niet wennen aan de stem van de vroegere Rush albums.

Overigens is Dream Theater ook een van mijn favoriete bands.
Oh, en Haken werd ook al genoemd. Nog zo'n band waarbij de zanger in de jaren flinke sprongen heeft gemaakt!

Wie weet, misschien bevalt een volgend album mij al beter.

avatar van ProGNerD
Oops, hoe kon ik Ross Jennings vergeten in dit lijstje.

En hoewel ik sowieso de 80's de beste Rush periode vind, heb ik dat met die stem van Geddy in hun vroegste werk inderdaad ook nog steeds...

avatar van legian
Best een interessante debut plaat, maar de zang is toch wel de brekende factor. Muzikaal klinkt het in ieder geval erg fijn. Helaas weten ze mij niet echt vast te grijpen met de muziek. Waar ik de zang voornamelijk de schuld van geef. des-al-wel-te-plus zeker interessant en wie weet wat ze nog meer ten gehore kunnen brengen in de toekomst.