Arooj Aftab - Vulture Prince (2021)

Pakistan

5. Mohabbat (7:42)
  6. Saans Lo (7:31)
  7. Suroor (5:12)
avatar van erwinz
Volledige recensie op de krenten uit de pop:
De krenten uit de pop: Arooj Aftab - Vulture Prince - dekrentenuitdepop.blogspot.com

Arooj Aftab vermengt op Vulture Prince invloeden uit de klassieke muziek, new age, Pakistaanse muziek, minimal music, jazz en nog veel meer en tekent voor een buitengewoon fascinerende luistertrip

Het Amerikaanse Paste Magazine is voor mij een belangrijke bron van nieuwe muziek, al is het maar omdat het ook buiten mijn comfort zone opereert. Van buiten deze comfort zone komt zeker Vulture Prince van Arooj Aftab, dat ik zonder de aanbeveling van Paste waarschijnlijk nooit zou hebben beluisterd. Ik ben blij dat ik dit wel heb gedaan, want het is een prachtig album, dat de ruimte keer op keer op unieke wijze inkleurt. Arooj Aftab doet dat met een bonte mix van invloeden, mysterieus klinkende vocalen en een werkelijk prachtige instrumentatie, die net zo makkelijk citeert uit de klassieke muziek en de new age, als uit de wereldmuziek of de jazz (of zelfs reggae). Betoverend.

avatar van niels94
Ik vond Mohabbat schitterend, dus dan ook maar eens het hele album checken. En wat blijkt: elk nummer is zowat zo mooi. Het niveau is enorm constant. Prachtig, het is ook zo heerlijk als de harp erbij wordt gehaald op dit album.

avatar van ArthurDZ
Geweldig album idd, zo heerlijk rustgevend! En omg Mohabbat wat een torenhoog hoogtepunt, vloer mij maar af hoor