Snoop Dogg - From tha Streets 2 tha Suites (2021)

Label: Doggystyle

1. CEO (2:56)
  2. Roaches in My Ashtray (3:32)

met Prohoezak

3. Gang Signs (4:54)

met Mozzy

4. Talk Dat Shit to Me (3:29)

met Kokane

5. Sittin' on Blades (3:31)
  6. Say It Witcha Booty (2:42)

met Prohoezak

7. Get Yo Bread Up (4:12)

met Larry June

8. Fetty in the Bag (3:15)

met Big Tray Deee en Goldie Loc

9. Look Around (3:38)

met J. Black

10. Left My Weed (4:08)

met Devin the Dude en J. Black

avatar van Demon.
Dit wordt 'm

avatar van ThingMan
De eerste 2 nummers geluisterd toen ze uitkwamen. Ben nog niet echt onder de indruk. Maar ik hoop op een mooie old school west coast plaat.

avatar van MAS
MAS
Een nieuwe, mooie old school west coast plaat van Snoop is toch niet meer realistisch?

avatar van TheLegacy
Het maakt me eigenlijk geen reet uit de plaat in z'n geheel (wederom) weinig bijzonders is. Er staan altijd wel een paar dikke klappers op die ik graag draai, zo ook hier: Roaches In My Ashtray, Talk Dat Shit To Me en Fetty In The Bag. Als ik dan toch iets mag wensen; een nieuwe Eastsidaz plaat met DJ Battlecat/Rick Rock op de productie.

avatar van Insanity
Vette cd ouwe west coast kan je wel vergeten maar hij is eindelijk weer een beetje aan het rappen en dan met dat Mount Westmore project wat er aan komt is snoop dogg weer lekker bezig!!!

Snoop is natuurlijk een matige rapper met een hele prettige stem! Zeker in het verleden met de juiste producer ging dat best maar nu wel een beetje blasé aan het worden hoor.

avatar van Yestsida
Zit er anno 2021 nog iemand te wachten op een nieuwe plaat van Snoop?

Als we naar de verkoopcijfers en de Billboard-positie kijken niet veel mensen meer. Deze man is nog nooit zo'n grote mediapersoonlijkheid geweest en komt werkelijk waar overal tevoorschijn maar sinds hij een independent rapper is gooit zijn muziek geen hoge ogen meer. BUSH was met mij betreft het laatste album dat écht de moeite waard was, dat heerlijk soulvolle album is ook meteen één van zijn beste albums vind ik. Vanaf Coolaid lijkt het allemaal heel veel op elkaar, Bible of Love daargelaten uiteraard.

Snoop Dogg heeft nooit een grote indruk achtergelaten als toprapper en tekstenschrijver maar er zijn weinig rappers die zo charismatisch klinken op een beat. Toffe stem ook waar hij veel kanten mee op kan gaan. Op een mellow-nummer klinkt hij relaxt en vriendelijk terwijl hij op een pure gangsta beat net heel dreigend overkomt.

Slechte nummers zijn er op From tha Streets 2 tha Suites niet te vinden, maar uitschieters blijven wederom uit. Het laat geen indruk achter maar telkens je deze LP opzet swingt het wel heerlijk door de pan! Snoopy is heer en meester op g-funk producties.
Leuk om Devin the Dude en Goldie Loc ook nog eens voorbij te horen komen!

Een volgende zal ik wederom beluisteren maar net zoals bij de laatste paar projecten zonder verwachtingen. Wel heb ik zin in het project van Mt. Westmore, op Snoop Dogg Presents Algorithm hebben ze daar alvast een knaller afgeleverd!
Als ik toch een verzoek mag inwilgen voor een Snoop Dogg soloplaat: één dat zoals vroeger volledig (of toch executive) geproduceerd is door Dr. Dre. Voornamelijk als zijn zwanenzang op Aftermath zou dat de cirkel mooi rondmaken.

Dit schommelt tussen 3* en 3,5*.