Libby DeCamp - Westward and Faster (2021)

Folk / Roots
Label: Mighty Eye

1. Asked for Water (4:47)
  2. Tell Me About Yourself (3:46)
  3. Breadbasket Blues (5:41)
  4. On the Range (5:47)
  5. Conductor (4:00)
  6. In a Line (5:02)
  7. Last Stand (4:45)
  8. Off the Wagon (4:28)
  9. Look On (5:19)
  10. Lemonade (2:34)
avatar van erwinz
Volledige recensie op de krenten uit de pop:
De krenten uit de pop: Libby DeCamp - Westward And Faster - dekrentenuitdepop.blogspot.com

De jonge Amerikaanse muzikante Libby DeCamp sleept je op haar buitengewoon fascinerende debuut het diepe zuiden van de Verenigde Staten in en bovendien een aantal decennia terug in de tijd

Libby DeCamp is pas 22, maar klinkt op haar debuutalbum als een oude ziel. Ze gaat op fraaie wijze aan de haal met Amerikaanse rootsmuziek uit het verleden en smelt invloeden uit de country, folk, blues en rock ’n roll samen in een bijzonder eigen geluid. Het is een geluid vol prachtig gitaarwerk, maar het is ook een geluid vol bijzondere accenten en een geluid dat goed laat horen dat Libby DeCamp een getalenteerd zangeres is. Westward And Faster lijkt af en toe weggelopen uit een ver verleden, maar het album doet het ook in 2021 uitstekend. Direct bij eerste beluistering was ik onder de indruk, maar inmiddels vind ik Libby DeCamp geweldig en ben ik heel benieuwd wat we nog van haar kunnen verwachten.

avatar van heicro
Inderdaad een fijn album van een talentvolle dame. 'Asked for Water' is fantastisch, ik luister er keer op keer naar. De overige nummers zijn op het eerste gehoor ook erg sterk.