Lorde - Solar Power (2021)

Nieuw-Zeeland
Label: EMI

1. The Path (3:41)
  2. Solar Power (3:13)
  3. California (3:11)
  4. Stoned at the Nail Salon (4:26)
  5. Fallen Fruit (3:58)
  6. Secrets from a Girl (Who's Seen It All) (3:38)
  7. The Man with the Axe (4:15)
  8. Dominoes (2:03)
  9. Big Star (2:47)
  10. Leader of a New Regime (1:33)
  11. Mood Ring (3:45)
  12. Oceanic Feeling (6:39)
  13. Helen of Troy * (2:52)
  14. Hold No Grudge * (4:26)
avatar van erwinz
OOR noemt Solar Power haar beste album. Dat klopt niet, toch?

Melodrama is echt wel wat beter

avatar van GrafGantz
OOR noemt Solar Power haar beste album. Dat klopt niet, toch?

1 recensent van OOR vindt het blijkbaar haar beste album tot nog toe. Lijkt me nogal pedant om dan te stellen dat dat niet klopt. Dat je het er zelf blijkbaar niet mee eens bent is weer een ander verhaal

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Oei wat een saaie bedoeling hier. Ze kan zoveel beter met haar stem. Gauw vergeten deze plaat.

avatar van ni slecht
Anders is inderdaad het woord.

Tracks 7 t.e.m. 10 zijn helaas weinig bijzonder (saai?), al het overige is wel degelijk zeer de moeite.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)

Marc, ik zeg nee dat klopt niet

avatar van Minneapolis
DjFrankie schreef:

Marc, ik zeg nee dat klopt niet

En ik kan melden dat deze niet 0.61 punt (de MM koers van vandaag) minder is. Met andere woorden; wel een erg magere score die 3.14. Zal wel minstens een halve punt bekende naam aftrek bij zitten.
Ik weet nog niet dat ik de plaat van a tot z heel boeiend vind (dan moet ik met name het middenstuk vanaf track 5 nog meer waarderen), maar bij nummers als Mood Ring en zeker afsluiter Oceanic Feeling zit het wel goed.

avatar van jp
jp
Verrast me ook wel deze lage waardering. Ik ga er erg lekker op.

Fijne warme vibe. Heb hem echt al heel vaak opgezet. Met elke draaibeurt ontdek ik weer wat nieuws en bevalt hij me nog een tikkie beter...

avatar van dix
dix
Het beste spul dat je kunt kopen is pure heroïne.

avatar van overmars89
Ik vind de lage waardering ook een tikkeltje overdreven. Tracks 8 t/m 10 zijn voor mij eigenlijk de enige tracks die een beetje buiten de boot vallen. De rest van het album vind ik eigenlijk wel mooi en ook naar verwachting.

avatar van Film Pegasus
Lorde doet bewust een heel ander ding. Ook al is het lichte pop, is dat commercieel geen evidente zet. Het staat immers haaks tegenover haar vorige albums. Opvallen doet het ook niet, enkel Fallen Fruit blijft na een 5-tal nummers wat hangen. Maar het is ook weer niet slecht. Al kan ik me voorstellen dat fans van de 'Royals-Lorde' toch wel verschieten met dit album.

avatar van MIAB
Ik ken Lorde alleen van Royals en dit is het eerste album dat ik van haar luister. Ik voel de potentie wel, maar op dit moment ben ik nog niet overtuigd. 3*

1. The Path (3:41) --- 3,5
11. Mood Ring (3:45) --- 3,5
12. Oceanic Feeling (6:39) --- 3,0

avatar van Brunniepoo
Brunniepoo schreef:

Ik had de berichten gemist, dus stond zojuist voor niets bij de platenzaak. Anyway, haar keuze, dan koop ik het album toch lekker niet...

En bij de zelfde platenzaak zag ik vanmiddag een verpakking tussen de cd's, op cd-formaat met daarin kaarten, wat andere prullaria en een downloadcode. Maar geen cd (dat stond er gelukkig expliciet bij).

Ik geloof dat ik het achterliggende idee echt niet begrijp...

avatar van Jeanne d’Arc
Heerlijk album die wat mij betreft zeker niet onderdoet voor Melodrama. Het album kent een wat andere sfeer.

avatar van m@rcel_a
Iemand tipte me Melodrama, maar die vond ik nogal vlak. Toen maar deze geprobeerd en deze kan me veel meer boeien.