Exposé - Exposure (1987)

Label: Arista

1. Come Go with Me (4:19)
  2. Let Me Be the One (4:22)
  3. Exposed to Love (3:37)
  4. Seasons Change (4:55)
  5. Extra Extra (3:47)
  6. Point of No Return (6:09)
  7. Love Is Our Destiny (3:21)
  8. I Know You Know (4:00)
  9. You're the One I Need (4:14)
  10. December (6:06)
avatar van PEN15
Deze jonge vrouwen zijn zo blijkt nooit aan ons geintroduceerd. Ze hadden met deze debuutplaat vijf singels waarvan Seasons Change hun smash hit was, met de eerste plaats in de VS. Voor mij is het echter track [2] die ik graag mag horen. Het album bevat een hoop variatie en dit trio kan aardig zingen.

Toch best wel droevig om er achter te komen dat een van de drie al jaren dood is, net zoals ik onlangs ook ontdekte van Kirsty MacColl. Ik wist niet dat een epileptische aanval zo dodelijk kon zijn. Dat was Sandee, die het nog een keer solo heeft geprobeerd. Ook een beetje spijtig dat er na hun debuutplaat bijna niets meer lukte, maar niets is zo triest om jong te overlijden uiteraard.

avatar van BlauweVla
Die Sandra (Sandeé) Casañas was op dit album al niet meer in de groep aanwezig. Zij maakte deel uit van de eerste Exposé line-up (drie andere zangeressen). Die hebben wel de oerversie van "Point of No Return" (1985) ingezongen. Desalniettemin: triest dat ze is overleden.

avatar van funforremi
Ik kende dit groepje alleen van hun enige Nederlandse hit When You Looked At Him uit 1989. In de VS waren deze dames megasuccesvol, met name door dit debuut. Jammer dat dit (en bijbehorende singles) aan ons voorbij is gegaan, dit is toch een heel lekker plaatje met een hoog disco-dance gehalte kenmerkend voor die tijd. Vooral Let Me Be The One is fantastisch, dat had hier toch ook een dikke hit moeten zijn.