FINNEAS - Optimist (2021)

Label: OYOY

1. A Concert Six Months from Now (3:25)
  2. The Kids Are All Dying (2:47)
  3. Happy Now? (2:52)
  4. Only a Lifetime (4:16)
  5. The 90s (3:23)
  6. Love Is Pain (3:44)
  7. Peaches Etude (2:15)
  8. Hurt Locker (3:26)
  9. Medieval (2:51)
  10. Someone Else's Star (3:29)
  11. Around My Neck (2:55)
  12. What They'll Say About Us (3:01)
  13. How It Ends (4:37)
avatar van bommel
De broer van Billie Eilish is de steun en toeverlaat van Billie.
Hij schrijft veel van haar nummers en produceert haar albums.
Hij produceert ook voor andere artiesten.
En ja, hij heeft ook nog tijd om zelf muziek te maken.
En wat voor muziek ; mijn inziens zwaar onderschat

Prima plaatje, beetje kleurloos wel en dat vind ik van zus Billie niet, maar laten we die buiten beschouwing laten.

In dat geval hoor ik een vrij algemeen album van een zanger met een niet al te opvallende stem en liedjes die niet erg beklijven (zelfs niet bij nummers als The 90s), totaal niet vervelend zijn om naar te luisteren, maar ook niet echt weten op te vallen.

Gek genoeg had ik net wat meer verwacht van het album.

Dim
Zo, die heeft goed naar Billie Eilish geluisterd (sorry, ik móest 'm maken). Vier sterren, de muziek is net zo goed verzorgd en kwalitatief hoogstaand als bij zuslief.