Wyndow - Wyndow (2021)

9. Woven in Thread
  10. When Winter Comes Shadowing In
  11. Tidal Range
avatar van jorro
Toen ik de eerste nummers hoorde van dit album had ik er niet direct een positief gevoel bij. Maar toen op eens ging de knop om. Dit is wel degelijk een album met alleraardigste liedjes. Leuke composities en ook op een passende en dus fraaie wijze geproduceerd.

De band is een samenwerking tussen Laura J Martin en Lavina Blackwell en op hun facebook pagina leees ik dat het album goed is ontvangen. De zang heeft een bijzondere klank en juist daardoor beklijven de liedjes snel al zal waarschijnlijk niet iedereen het met mij eens zijn.

Erg fraai vind ik het meerstemmige slotnummer. Eind goed al goed is hier wat mij betreft zeker van toepassing. Ik kan niet direct een band of zangeres noemen als referentie. Misschien is juist dat wel het sterke punt van dit album en deze band. Zelf had ik het niet direct de kwalificatie pop/folk gegeven. Wat wel ? Psychedelische pop misschien? Op Discogs komt de band (nog) niet voor dus daar kjan ik het niet vinden.

Wat mij betreft een erg geslaagd debuut van een band die ik zeker in de gaten ga houden.