Abstracter - Abominion (2021)

Label: Sentient Ruin

1. Eclipse Born (6:31)
  2. Warhead Twilight (7:18)
  3. Tenebrae (7:24)
  4. Abyss Above (10:18)
  5. Lighteater (9:15)
avatar van Don Cappuccino
Beluister het volledige album: Abominion

Abstracter timmert al een tijd aan de weg en lijkt per plaat steeds beter uit de verf te komen. Abominion is een heerlijke gitzwarte black/doom/sludgeplaat die misschien niet vernieuwend is, maar wel ijzersterk is uitgevoerd op alle fronten. De productie is fantastisch, met een behoorlijk ruimtelijk geluid dat toch ook lekker guur uit de hoek kan komen. Het gezelschap wisselt meesterlijk af tussen trage en hopeloze (funeral)doompassages, meedogenloze logge deathmetalstukken en smerige sludge, met onheilspellende soundscapes als onderlaag die het geheel bij elkaar brengen. Dit is voor de liefhebber van oergezellige bands als Dragged Into Sunlight, Indian en Primitive Man een aanrader.