Olivia Newton-John - Gold (2005)

Australiƫ
Label: Hip-O

1. If Not for You (2:55)
  2. Banks of the Ohio (3:19)
  3. Let Me Be There (3:00)
  4. If You Love Me (Let Me Know) (3:14)
  5. I Honestly Love You (3:39)
  6. Have You Never Been Mellow (3:32)
  7. Please Mr. Please (3:25)
  8. Something Better to Do (3:17)
  9. Let It Shine (2:28)
  10. Come on Over (3:42)
  11. Don't Stop Believin' (3:39)
  12. Every Face Tells a Story (3:43)
  13. Sam (3:44)
  14. Making a Good Thing Better (3:47)
  15. Hopelessly Devoted to You (3:08)
  16. Summer Nights

met John Travolta

17. You're the One That I Want (2:50)

met John Travolta

18. A Little More Love (3:30)
  19. Deeper Than the Night (3:40)
  20. Dancin' 'Round and 'Round (4:02)
  21. Totally Hot (3:12)
  22. Fool Country (2:27)
  23. Xanadu

met Electric Light Orchestra

24. Magic (4:33)
  25. Suddenly (4:01)

met Cliff Richard

26. Physical (3:44)
  27. Make a Move on Me (3:18)
  28. Landslide (4:24)
  29. Heart Attack (3:07)
  30. Tied Up (4:30)
  31. Twist of Fate (3:41)
  32. Livin' in Desperate Times (4:03)
  33. Soul Kiss (4:33)
  34. Best of Me (4:06)

met David Foster

35. Can't We Talk It over in Bed (3:59)
  36. Rumour (3:56)
  37. Reach Out for Me (4:23)
  38. Deeper Than a River (4:20)
  39. Grease [Mega Mix] (4:51)
  40. I Honestly Love You (4:03)

met Babyface

avatar van LucM
De compilatiereeks "Gold" is zeer de moeite en ook die van Olivia Newton-John omdat hier liefst 40 tracks opstaan en in chronologische volgorde. Zo bracht ze in het begin verdienstelijke country- en softpopsongs, waarna ze aan de zijde van John Travolta een wereldster werd met nr.1-hits als "Hopelessly Devoted to You" en "You're the One That I Want" (uit de film "Grease").
In de jaren '80 was ze aanvankelijk nog zeer succesvol met hits als "Xanadu" en "Physical", nadien taande haar succes.

Pieter Paal
LucM schreef:

Ik vind dit een uitstekende verzamelaar met klassieker na klassieker en het maakt mij dus niet uit of Olivia nu twee, drie of geen borsten heeft. Het gaat om de muziek en die is goed!

avatar van musiquenonstop
Olijfje, mijn favoriete zangeres, en ik heb nooit zoveel met zangeressen !

Een vrij complete verzameling maar hier en daar ontbreken er toch enkelen.

avatar van goldendream
Tja, geen 'What Is Life', 'Take Me Home Country Roads' en 'Changes' uit haar eerste albums, maar wel dat gedrocht met Babysmoel. Pfff