Tangerine Dream - Dream Mixes One (1998)

Duitsland
Electronic
Label: TDI

1. Little Blond in the Park of Attractions [The Thai Dub] (7:17)
  2. Rough Embrace (5:30)
  3. Touchwood [The Forest Mix] (7:01)
  4. Jungle Journey [Reptile Mix] (6:20)
  5. Virtually Fields (6:50)
  6. Firetongues [The Break Freak Mix] (6:17)
  7. San Rocco (7:17)
  8. Catwalk [Dress Up Mix] (7:49)
  9. Change of the Gods (7:19)
  10. Bride in Cold Tears [The Motown Monk Mix] (5:32)
  11. Touchwood [Radio Edit] (4:05)
  12. Little Blond in the Park of Attractions [Radio Edit] (4:12)
  13. Catwalk [Black Ink Mix] (8:15)
  14. Touchwood [Poison Byte Mix] (7:57)
  15. Iowa (7:12)
  16. Sojus (9:22)
avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Dit is dus het (dubbel)-album waar ik het over had, in mijn bespreking van het gewone Dream Mixes-album, alleen heeft die van mij (weer) een andere hoes. Zoals ik bij dat album al getypt had, is het hele Dream Mixes-concept mijn ding niet.

tangmaster
Als geintje van Jerome Froese eigenlijk niet bedoeld om op de markt te verschijnen. Achteraf besloten ze het wel te doen en het werd een groot succes. Persoonlijk vindt ik het nog steeds een heerlijk album zeker omdat de muziek van de albums Rockoon, Turn of the Tides en Tyranny of Beauty zich hier heerlijk voor leent om er eens een beat onder te zetten. Alleen al de opener Little Blond is gewoon gaaf om naar te luisteren. Een goede zet in mijn ogen van de Froeses.