Tersivel - To the Orphic Void (2022)

Argentiniƫ
Metal / Rock
Label: Uprising!

1. She (7:42)
  2. Weeping Iron Tears (6:44)
  3. Moving On (7:03)
  4. The Ferryman (4:59)
  5. Shivering Deadly Cold (5:46)
  6. Transmigration of the Soul (10:38)
avatar van james_cameron
De moeite waard, deze stemmige progressieve metal uit Argentinië. Het geluid ligt ergens tussen Gojira en Pink Floyd in, met zes lange sfeervolle tracks boordevol afwisseling en dynamiek. Opzwepend is het bepaald niet en het tempo ligt overwegend laag, maar de uitvoering is dermate sterk dat het album moeiteloos overeind blijft.

avatar van ProGNerD
Eens, zeker de moeite waard. Mooie nieuwe ontdekking voor mij. Interessante sfeervolle nummers met een heerlijke slepende groove. Doet erg aan Gojira denken (al hoewel dat pas vanaf het 2e nummer echt duidelijk wordt), maar heeft voldoende eigenheid en is over het geheel genomen wellicht iets "progressiever"... => gaat zeker in m'n boekje van bands om in de gaten te houden !

avatar van legian
Weeping Iron Tears heeft een hoog Gojira gehalte zeg. Dat is bij The Ferryman wel wat minder. Klinkt interessant, deze gaat op de luisterlijst.

avatar van legian
Ik mis nu wel de mogelijkheid om 3,75* te kunnen uitdelen eigenlijk. Dit album valt voor mij echt precies tussen de keuzes in. De muziek zit lekker in elkaar en doet veelvoudig denken aan Gojira zonder al een kopie aan te voelen. Ze weten daarbij ook wel goed te blijven boeien, hoewel ze soms wel wat moeite hebben om die lijn gedurende het hele nummer vol te houden, maar dat maken ze dan weer goed door gewoon keihard uit de hoek te komen. Helaas missen ze net dat beetje extra om zich echt onderscheidend te maken. Maar zeker eentje om in de gaten te houden.

In ieder geval een aardige tip ProGNerD. Misschien dat ABDrums dit ook wel kan waarderen als je niet meer zo metalmoe bent

avatar van ABDrums
Gaan we beluisteren legian, ben benieuwd!