Muse - Will of the People (2022)

Label: Warner

1. Will of the People (3:18)
  2. Compliance (4:10)
  3. Liberation (3:06)
  4. Won’t Stand Down (3:29)
  5. Ghosts (How Can I Move On) (3:37)
  6. You Make Me Feel Like It’s Halloween (3:00)
  7. Kill or Be Killed (4:59)
  8. Verona (4:57)
  9. Euphoria (3:23)
  10. We Are Fucking Fucked (3:36)
avatar van m. pedri
Ik wil toch een lans breken voor You make me feel like it's halloween. Ondanks dat ik het nummer al vele malen gehoord heb, luister ik elke keer weer met een brede lach op mijn gezicht. De synth's, de riff, de geluidjes (check het foute spookhuisgilletje zo rond 1 minuut 27), de computerstem die "halloween" bromt, echt alles wordt uit de kast getrokken. Het is zó over de top, een parodie op de jaren '80.
Ik kan daar wel van genieten.

avatar van dennis1808
1,5
Vreselijk album, ze proberen het niet eens meer. Ik heb met moeite het album af kunnen luisteren, sommige idëeen zijn nog oké (Won't Stand Down, Kill or be Killed) maar de uitwerking is dan gewoon ruk. Heb dat hele conspiracy thema nu ook wel gehad. Mijn favoriete band van vroeger is nu gewoon af.

avatar van Denzradio
Doe mij maar 25 van zulke albums in de rotatie lijst, heerlijk! 5 sterretjes van moi

avatar van Pinsnider
Eens! 25 lekkere kitschige eclectische pretplaten!! In plaats van al die serieuze ouwe-mannen-meuk!!!

avatar van bommel
Ik schrok een beetje van de beoordelingen op dit foruim , maar hier is toch niks mis mee
Muse zoals Muse meestal klinkt.

avatar van james_cameron
Weinig verrassingen maar gelukkig ook weinig slechte tracks. Voornaamste probleem is dat het songmateriaal ditmaal wel erg in herhaling valt, om maar te zwijgen van het openende titelnummer, dat schaamteloos leentjebuur speelt bij Marilyn Manson's The Beautiful People. En bij You Make Me Feel Like It's Halloween moest ik direct denken aan dat nummer van Rockwell. Pluspunten zijn er gelukkig ook: de weer wat meer rock-achtige vibe (met hier en daar zelfs wat metalriffs) bevalt overwegend goed en het songmateriaal is lekker aanstekelijk.

avatar van Denzradio
bommel schreef:
Muse zoals Muse meestal klinkt.
Lekker hard zetten, dan klinkt het best aardig.

De mening van de mensen op deze site niet zo serieus nemen, hoef je ook niet zo te schrikken.
Ten minste dat heb ik geleerd van al die jaren Music Meter....

avatar van lennon
bommel schreef:

Lekker hard zetten, dan klinkt het best aardig.

Bij deze plaat denk ik dat zacht zetten de plaat beter zal maken

avatar van dynamo d
Verona en Kill or Be Killed zijn prima nummers maar de rest is niet veel soeps althans dat is mijn muziekmening.

avatar van hidalgo
dit is bocht

avatar van Michiel Cohen
0,5
Nieuwe versie? Iemand bekend hier mee?

avatar van esteban
Michiel Cohen schreef:
Nieuwe versie? Iemand bekend hier mee?

Ghosts (How Can I Move On) is uitgebracht als duet met Elisa die het in 't Italiaans doet, maar een week later ook als duet met Mylène Farmer die het in 't Frans doet. Vermoedelijk om lokaal wat bekendheid te geven. Want ze gaan vergezeld met de digitale single-release van de album-versie. Misschien volgen er nog samenwerkingen?

Voorlopig vind ik de Franse beter dan de Italiaanse, de tekst komt vlotter over zo. Dit is sowieso eerder een Matt Bellamy solo-nummer dan een Muse song, werd ook bevestigd door de band. Maar de anderen vonden dat het op het album moest komen.

avatar van Mr.Domestica
Het is kwalitatief gezien niet het beste wat Muse al heeft uitgebracht, maar ik vind het wel een heel catchy album. De voorbije maanden regelmatig opgelegd en het luistert best goed weg.
Voor mij hun sterkste werk sinds Black Holes.

avatar van lennon
Ik vind m alleen maar triester worden .. Muse is het echt kwijt.....

avatar van jerome988
Dit is echt een plaat waarvan de toekomst moet uitwijzen dat ze hun tijd ver vooruit waren, maar ook heb ik het idee dat hij gedateerd gaat aanvoelen als ik hem over 10 jaar een nieuwe kans geef.

avatar van Juul1998B
jerome988 schreef:

Het gaat eerder voelen als een terugblik van Muse denk ik.
Dit album staat eigenlijk precies in het midden.
Een paar harde songs aangevuld door synth inspired nummers en de typische muse sound eroverheen.
Ik snap de lage ratings niet zo, maargoed hier spreekt dan ook een Muse fan.

avatar van Pinsnider
Ook ik snap de matige ratings op deze plaat niet helemaal. Bij Simulation Theory kon ik daar meer inkomen, omdat ik me kan voorstellen dat je helemaal kunt afhaken op liedjes als bijvoorbeeld Propaganda en Break it to Me, of de loomheid van Something Human. Op deze plaat zou je denken dat er voor iedere Muse-liefhebber wat wils op staat, zonder dat het zo uitgesproken wordt als op voornoemde nummers. En zo slecht zitten de liedjes toch niet in elkaar verder..?? Maargoed; ik kon weer niks met Drones, dus tsja...

avatar van KKOPPI
Vind deze plaat niet zo bijzonder maar gisteren op het Malieveld kwamen de nieuwe nummers heel goed uit de verf. Verona, Compliance, Halloween, WAFF, stuk voor stuk live veel beter te pruimen dan de albumversies. Zal zoals altijd wel te maken hebben met overproductie. Mijn idee bij deze plaat is dat er te veel is gepolijst.

avatar van Pinsnider
Het was weer een dikke party en een puike show!! Maar die mondharmonica is bijna net zo oubollig en afgezaagd als het You'll Never Walk Alone bij FC Twente. Het oude materiaal mogen ze wel eens met wat meer creativiteit te lijf gaan. Maar woe kers; het was weer prachtig!!!

avatar van Twinpeaks
Lekkere no nonsense plaat van Muse.Het gaat soms gierend uit de bocht, maar ook dat heeft zijn charme.Lekker hard draaien en de banale refreinen meebrullen. Erg catchy ook.Hoog waren mijn verwachtingen niet, maar op het Malieveld lieten ze zien met deze nummers een prima show te kunnen neerzetten, al vond ik het bij vlagen wat klinisch.Een album om te performen is dit zeker geworden. De productie slaat wat door, maar live , met wat meer rockelementen, geeft het de songs body en het album dus bestaansrecht. 4 sterren voor deze.

Ik vind dit maar een matig album. Vond simulation theory al een stuk minder dan wat ik van Muse gewend ben, maar dit is nog slechter.
De écht goede rock songs ontbreken op dit album het klinkt tevens een beetje kinderachtig.
Ik heb Muse op Rock Werchter afgelopen zomer nog live gezien. Live zijn ze nog steeds briljant. Dat ze tijdens dat concert een paar nummers van dit album speels was niet erg.

avatar van Juul1998B
Ghost blijft een prachtige ballad!