Muse - Will of the People (2022)

Label: Warner

1. Will of the People (3:18)
  2. Compliance (4:10)
  3. Liberation (3:06)
  4. Won’t Stand Down (3:29)
  5. Ghosts (How Can I Move On) (3:37)
  6. You Make Me Feel Like It’s Halloween (3:00)
  7. Kill or Be Killed (4:59)
  8. Verona (4:57)
  9. Euphoria (3:23)
  10. We Are Fucking Fucked (3:36)
avatar van m. pedri
Ik wil toch een lans breken voor You make me feel like it's halloween. Ondanks dat ik het nummer al vele malen gehoord heb, luister ik elke keer weer met een brede lach op mijn gezicht. De synth's, de riff, de geluidjes (check het foute spookhuisgilletje zo rond 1 minuut 27), de computerstem die "halloween" bromt, echt alles wordt uit de kast getrokken. Het is zó over de top, een parodie op de jaren '80.
Ik kan daar wel van genieten.

avatar van dennis1808
1,5
Vreselijk album, ze proberen het niet eens meer. Ik heb met moeite het album af kunnen luisteren, sommige idëeen zijn nog oké (Won't Stand Down, Kill or be Killed) maar de uitwerking is dan gewoon ruk. Heb dat hele conspiracy thema nu ook wel gehad. Mijn favoriete band van vroeger is nu gewoon af.

avatar van Denzradio
Doe mij maar 25 van zulke albums in de rotatie lijst, heerlijk! 5 sterretjes van moi

avatar van Pinsnider
Eens! 25 lekkere kitschige eclectische pretplaten!! In plaats van al die serieuze ouwe-mannen-meuk!!!

avatar van bommel
Ik schrok een beetje van de beoordelingen op dit foruim , maar hier is toch niks mis mee
Muse zoals Muse meestal klinkt.

avatar van james_cameron
Weinig verrassingen maar gelukkig ook weinig slechte tracks. Voornaamste probleem is dat het songmateriaal ditmaal wel erg in herhaling valt, om maar te zwijgen van het openende titelnummer, dat schaamteloos leentjebuur speelt bij Marilyn Manson's The Beautiful People. En bij You Make Me Feel Like It's Halloween moest ik direct denken aan dat nummer van Rockwell. Pluspunten zijn er gelukkig ook: de weer wat meer rock-achtige vibe (met hier en daar zelfs wat metalriffs) bevalt overwegend goed en het songmateriaal is lekker aanstekelijk.

avatar van Denzradio
bommel schreef:
Muse zoals Muse meestal klinkt.
Lekker hard zetten, dan klinkt het best aardig.

De mening van de mensen op deze site niet zo serieus nemen, hoef je ook niet zo te schrikken.
Ten minste dat heb ik geleerd van al die jaren Music Meter....

bommel schreef:

Lekker hard zetten, dan klinkt het best aardig.

Bij deze plaat denk ik dat zacht zetten de plaat beter zal maken

avatar van dynamo d
Verona en Kill or Be Killed zijn prima nummers maar de rest is niet veel soeps althans dat is mijn muziekmening.

avatar van hidalgo
dit is bocht

avatar van Michiel Cohen
0,5
Nieuwe versie? Iemand bekend hier mee?