Jack J - Opening the Door (2022)

Australiƫ
Electronic / Pop
Label: Mood Hut

1. If You Don't Know Why (5:57)
  2. Opening the Door (3:52)
  3. The Only Way (4:28)
  4. Only You Know Why (4:16)
  5. Clues [Part I] (4:19)
  6. Clues [Part II] (5:03)
  7. I Saw Fire (4:07)
  8. Closing the Door (5:49)
avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Charmante pop met lichte invloeden van funk, dub, jazz, en house. Mede dankzij die invloeden, en dankzij de nonchalante zang, heeft het wel wat weg van The Whitest Boy Alive. Only You Know Why draai ik al weken met regelmaat, maar zo te horen is ook de rest van de plaat de moeite waard.

Ik denk dat dit wel wat is voor GrafGantz, Mausie, Poa, en herman.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Lekkere sound idd, ontspannen sfeertje. Vooral de zang doet aan The Whitest Boy Alive denken, instrumentaal klinkt het wel echt anders.

Kan Titmeister ook wel smaken denk ik.

Poa
Thanks voor de tip! Fijn album inderdaad, vooral Opening the Door doet het goed.

avatar van Zwammer
Dit album is wel een groeier. De eerste paar luisterbeurten vond ik het wat saai en vlakjes, maar beetje bij beetje vallen de puzzelstukjes voor mij in elkaar. Het blijft geen heel verheffend album, maar de soundscapes zijn wel heerlijk om bij te werken of voor een late zwoele zomeravond. Uitschieter is het nummer Only You Know Why, maar over de gehele linie is dit gewoon een sterke plaat.

Liefhebbers van deze plaat kan ik ook zeker Jack J's EP uit 2014 aanraden. Dat is inmiddels echt een klassieker in huize Zwammer.