Neil Young - Royce Hall (2022)

Canada
Folk / Rock
Label: Shakey Pictures

1. On the Way Home (3:16)
  2. Tell Me Why (2:30)
  3. Old Man (3:50)
  4. Journey Through the Past (3:24)
  5. Cowgirl in the Sand (4:06)
  6. Heart of Gold (3:02)
  7. A Man Needs a Maid (5:22)
  8. See the Sky About to Rain (3:32)
  9. Sugar Mountain (9:03)
  10. Don't Let It Bring You Down (2:31)
  11. Love in Mind (2:19)
  12. The Needle and the Damage Done (2:14)
  13. Ohio (3:18)
  14. Down by the River (3:20)
  15. Dance Dance Dance (2:22)
  16. I Am a Child (2:38)
avatar van Ducoz
En wéér dezelfde setlist.

avatar van meneer
Als die maar niet op Spotify komt. Of wacht..

avatar van harm1985
Eerst luisteren, dan oordelen. Heart of Gold en A Man Needs a Maid zijn hier overigens geen medley.

avatar van harm1985
Drie nummers van dit album zijn trouwens al eerder uitgebracht; The Needle and The Damage Done staat uiteraard op Harvest, Love in Mind op Time Fades Away en Heart of Gold is in 2009 uitgebracht als onderdeel van Neil Young Archives Vol. I

Journey Through the Past staat alvast op YouTube: https://youtu.be/tJUDqgxZBpA

Stijn_Slayer
Ducoz schreef:
En wéér dezelfde setlist.

It's all one song.

avatar van CWTAB
Ergens valt de opmerking van Ducoz wel te verstaan , buiten Down By The River is dit idd. een identieke setlist vanop I'm Happy That Y'all Came Down... als verzamelaar schaf ik alle 3 de "bootlegs" wel aan maar toch tamelijk prijzig, gemiddeld 18 euro...(en deze heeft wel de lelijkste cover van alle 3 maar klinkt verrassend "warm" van sound)

Neil kan nu eindelijk de jaren (begin) 70 lossen (Cellar Door, Massey Hall, Young Shakespear) en meer opschuiven naar eind jaren 70, begin jaren 80

avatar van vanwijk
CWTAB schreef:

Herkenbaar, niet aanschaffen is geen optie…maar het mag wel door nu.

avatar van harm1985
Op dodax liggen de prijzen wat lager, wacht en maandje of twee en ze zullen net als Carnegie Hall ook rond de 12 zitten.

avatar van pmac
Mooi dat Neil zijn hele archief op de markt brengt maar dit is toch wel iets te veel van het zelfde. Zet je deze nog op als je Massey ook op kunt zetten?
Van de drie bootlegseries is alleen Citizen Kane een echte toevoeging.

avatar van Twinpeaks
Toch weer een prima uitgave, al voegt het niet zo heel veel toe. Als je Massey Hall hebt , is deze misschien overbodig , maar als Neil Young fan hoort ie er toch wel bij. Ik snap dat de gewone sterveling deze lekker in de schap laat staan , en het doet met MH. Gelukkig ben ik al jaren besmet met het Young virus en koop ik alle vaccins voorhanden. 4 en halve ster.

gastheerg
Ik heb ze alle drie op vinyl gekocht maar van mij mogen met al die NYA uitgaven er iets meer random door de carrière van Neil gesprongen worden.

1970,1980,1990,2000,2010,1975,1985,1995 etc

avatar van harm1985
Op Neil's site staan ook diverse zogenaamde Timeline concerten, van 69, 76, 84, 87, 88, 89, 93, 96, 99, 2001, 2008, 2009, 2010, 2013, 2016, 2019.

Zeker de uitgave van 40 dollar per jaar waard. Streaming only, maar toch.

avatar van Bartjeking
Ik begrijp het wel, na weer een release uit deze periode, dat mensen het nu wel gehoord hebben. Zelf kan ik niet genoeg krijgen van de beginperiode en deze setlist. Puur op basis van het concert geef ik hier bijna de volle mep voor; dat er al releases zijn met min of meer dezelfde muziek neem ik hier niet in mee. De andere recent gedropte opnames moet ik nog luisteren, ga ik snel genoeg aan beginnen.......mijn vermoeden is dat hier min of meer hetzelfde oordeel zal komen. Vooral benieuwd naar Citizen Kane Jr. Blues omdat dit een andere periode betreft.

Blijf me verbazen over de kwaliteit van de nummers in de eerste jaren van zijn carrière. Zo ongekend goed.

gastheerg
Ik blijf ze ook kopen maar op vinyl zie ik graag dat hij wat meer met paardensprongen door de tijdlijn gaat.

Dit is wat ik uit die Tournee nu heb staan op vinyl en - hoe grote Neil fan ik ook ben - is dat wel even genoeg
Live at the Cellar Door Opname: 30 nov - 2 dec 1970 Release 10 dec 2013
Carnegie Hall 1970 Opname: 4 December 1970 Release 1 okt 2021
Live at Massey Hall 1971 (2lp) Opname: 19 januari 1971 Release 13 mrt 2007
Young Shakespeare Opname: 22 januari 1971 Release 26 mrt 2021
Royce Hall - 1971 Opname: 30 januari 1971 Release 6 mei 2022
Dorothy Chandler Pavilion, 1971 Opname: 1 februari 1971 Release 6 mei 2022

avatar van harm1985
Wat ik bij Neil Young - "I'm Happy That Y'all Came Down" (2022) - MusicMeter.nl schreef gaat hier net zo goed op. Ik vind Royce Hall qua sound wel wat warmte missen, met name in het begin.

Desondanks ook een 4.5*

Er kan er van de concerten van 1971 maar eentje de beste zijn, maar eindconclusie is dat Young in de winter van 1970-71 op eenzame hoogte stond.

avatar van Frans van Laarhoven
Tja, niets nieuws onder de zon, maar ik vermaak me met elke variatie weer met deze periode van Oom Neil!

avatar van AOVV
harm1985 schreef:

Kan ik me bij aansluiten. Deze release haalt het zeker niet van Massey Hall, maar dat is dan ook een uniek document (ook al is dat concert slechts van 11 dagen eerder of zo). Van mij mag Neil zijn archieven blijven openstellen hoor, bijzonder fijn om te horen allemaal.

4 sterren

avatar van Cor
Cor
Al meer dan 10x gedaan en op plaat gezet, verveelt mij 0x. Gimme more.