Rolling Stones - Licked Live in NYC (2022)

Label: Universal

1. Intro (0:48)
  2. Street Fighting Man (4:13)
  3. Start Me Up (4:23)
  4. If You Can't Rock Me (5:05)
  5. Don't Stop (5:05)
  6. Monkey Man (4:04)
  7. Angie (4:05)
  8. Let It Bleed (5:13)
  9. Midnight Rambler (13:01)
  10. Tumbling Dice (5:33)
  11. Band Introductions (4:44)
  12. Thru and Thru (7:12)
  13. Happy (3:42)
  14. Gimme Shelter (7:10)
  15. You Got Me Rocking (3:47)
  16. Can't You Hear Me Knocking (11:07)
  17. Honky Tonk Women (5:01)

met Sheryl Crow

18. (I Can’t Get No) Satisfaction (6:11)
  19. It's Only Rock 'N' Roll (But I Like It) (5:03)
  20. When the Whip Comes Down (4:51)
  21. Brown Sugar (5:37)
  22. Sympathy for the Devil (6:49)
  23. Jumpin' Jack Flash (6:10)
Ook verkrijgbaar op 3LP wit vinyl dit concert uit Madison Square Garden 2003: de 40 Licks Tour.

avatar van Dirruk
Dat is een goed optreden. Heb hem toevallig op dvd. Geweldige uitvoering van Midnight Rambler staat hierop.

avatar van Zwaagje
Tja.......ik geloof het allemaal wel. Het hoeveelste live album is dit precies? Ik hou het bij die ene die ik op vinyl heb. O nee.......twee.....ook nog één uit een heel grijs verleden. Die staat boven op zolder.

Zwaagje schreef:

Als je er nog eentje bij wil, dan is dit wel een kandidaat hoor. De 40 Licks Tour was een geweldige jubileumtour van the Stones. Ze traden toen op in stadions, arena's (zoals dit Madison Square Garden) en zelfs kleinere clubs. En ze speelden dan nummers die ze lang niet of (bijna) nog nooit hadden gespeeld. Ik heb ze toen in Vredenburg hier in Utrecht zien optreden. Dat haalde zelfs het 20.00 uur Journaal en was echt fantastisch.

Opvallende nummers van dit NY concert zijn bijvoorbeeld Monkey Man & Can't You Hear Me Knocking? Deze songs speelden ze toen ook in Vredenburg. Onvergetelijk, wat mij betreft.

avatar van Zwaagje
Je hebt me bijna overtuigd west

avatar van Lamontagne
Dit concert zat in de dvd box die toen werd uitgebracht
Draai deze ook het meest
Fantastisch concert die toen ook live uitgezonden werd.
Lijkt ook wel of ze daardoor extra hun best doen
Alle nummers staan als een huis met Midnight rambler als hoogtepunt

avatar van Yield
Het begint een beetje op Frank Zappa te lijken. Ieder jaar een live album met bijna dezelfde nummers. Ik hou het vooralsnog even bij de Mocambo 1977 versie.

Mooie witte lp's, mooi artwork aan de binnenkant van de tri-fold hoes en op de binnenhoezen. Maar voor een goed geluid moet je wel de bas knop wat verder open draaien. Dan klinkt het wel goed. Apart voor een Stones live plaat.

Nog maar 1 like voor één van de juweeltjes van dit concert? Can't You Hear Me Knocking: 11 minuten genieten!

avatar van haythijs
En die zat er gisteravond ook gewoon bij in de setlist!

avatar van Riffhard
Leuk om even te horen. Geen enkel nummer is het waard om nog een keer te draaien. Ze zijn namelijk op een van de vele andere live albums terug te vinden. En ja, de ene uitgave klinkt net wat beter of anders dan een eerdere release. Maar wat zou dat? Het zou de Stones sieren als ze voordat ze stoppen al onuitgebracht materiaal gaan uitbrengen zonder dit aan een re-release van bestaande albums te koppelen.

Het is indirect wel een compliment naar de heren zelf. Nog een keer Satisfaction of Start me up hoeft van mij niet meer. Maar zij spelen de nummers nu nog vol overgave.

avatar van AOVV
Fijne registratie van het concert op Madison Square Garden uit 2003. De Stones klinken energiek en vrolijk, het spelplezier spat er in grote brokken af, vind ik. Ideaal plaatje ook om te draaien tijdens deze zomerse omstandigheden, live meer dan in de studio. Het blijft toch een geweldige band hoor.

4 sterren