Editors - EBM (2022)

2. Picturesque (5:09)
  3. Karma Climb (5:18)
  4. Kiss (7:50)
  5. Silence (5:40)
  6. Strawberry Lemonade (6:17)
  7. Vibe (3:39)
  8. Educate (6:50)
  9. Strange Intimacy (6:24)
avatar van Juul1998B
Ik ben het eens met de meeste mensen hier. Ook voor mij zijn de editors nu af.
Leuk geprobeerd om 80s te gaan, matig resultaat.
Ik zet nog even het eerste album op om dit weg te spoelen.
Voor de mensen die dit wel goed vinden, geniet! ( met mate)

avatar van Pinsnider
Barney Rubble schreef:
Ik vind de geldingsdrang van sommige gebruikers dan weer grappig. Klaarblijkelijk is het niet afdoende om een mening te poneren. Andermans mening moet ook even door het slijk gehaald worden. Uiteindelijk is het echter eigenlijk allemaal simpel: sommigen waarderen een plaat, anderen hebben er minder mee. Bij de volgende discussie geldt weer precies het omgekeerde . C'est ça.

Laten we daar samen het glas op heffen ( na het eerst gevuld te hebben) maar welke plaat zetten we daar bij op??

Juul1998B schreef:
Ik ben het eens met de meeste mensen hier. Ook voor mij zijn de editors nu af.
Leuk geprobeerd om 80s te gaan, matig resultaat.

Voor de mensen die dit wel goed vinden, geniet! ( met mate)

Hoezo de meeste mensen hier? Een flink deel bevalt het wel (36 van de 52 stemmers).

Verder dank: ik zal met mate genieten.

avatar van Juul1998B
west schreef:

Verder dank: ik zal met mate genieten.

Meer in de zin van de reacties die veelal negatief zijn. Heb ze niet getelt maar dit is een gevoel

avatar van vanwijk
Barney Rubble schreef:

Ik moet zeggen dat ik de opmerking dat andermans mening nog even door het slijk gehaald moet worden eigenlijk wel mee vind vallen bij dit album. Heb wel eens anders gelezen op dit onvolprezen forum.
Dat er liefhebbers zijn van het oudere werk die EBM wat minder kunnen waarderen is een gegeven (ook hier in huize vanwijk kijken we verschillend aan tegen deze plaat) en ik kan me dat ook voorstellen. Toen was het een andere band, maakten ze andere muziek.
Ik moet bekennen dat ik het debuutalbum of An End Has A Start zelden of nooit draai maar teruggrijp naar The Weight Of Your Love of In This light and on This Evening.
Ik blijf bovenmatig genieten by the way!

avatar van dennis1808
Matig album. De toevoeging van Blanck Mass is niet per se een selling point, de ideeën zijn op en ik heb eigenlijk naar een hoop gebakken lucht zitten luisteren. Maar het is prima weg te luisteren gebakken lucht. Op de achtergrond nog niet zo slecht.

dennis1808 schreef:
...de ideeën zijn op en ik heb eigenlijk naar een hoop gebakken lucht zitten luisteren. Maar het is prima weg te luisteren gebakken lucht. Op de achtergrond nog niet zo slecht.

Ik zie het juist omgekeerd: Editors gaat niet op de oude bekende veilige weg door en zet met nieuwe ideeën een deels vernieuwd geluid neer. Dat is tenminste lef hebben.

avatar van LucM
Editors is toch eerder op de synthipoptoer gegaan met name op hun derde album In This Light and on This Evening, dus zo vernieuwend is dat niet. Met het verschil dat het resultaat destijds veel beter was met pakkende songs.
De songs op EBM zijn te vlak, te langdradig en weten mij nauwelijks te boeien.

avatar van bonzo66
rkdev schreef:
EBM… Editors Blanck Mass ??

avatar van coldwarkids

Editors Blanck Mass .

avatar van WesleyX16
Electronic body music?
Was ook het eerst wat bij me op kwam, toen ik die titel zag.

avatar van coldwarkids

Grapjas

avatar van Olivia
Ik las dat het staat voor Editors Blanck Mass.
Maar inderdaad, het heeft wat weg van electronic body music. Maar eerlijk gezegd reken ik daar andere formaties onder, bijvoorbeeld VNV Nation (en vroeger Nitzer Ebb, Front 242, iets later bijvoorbeeld Suicido Commando en Combichrist).
Maar prima als de heren van Editors zich door dit genre hebben laten inspireren. Ik vind het wel lekker eigenlijk. Ik heb al gemerkt dat ik goed op dit album kan hardlopen. Juist door het uptempo en de beats.

Okay het is weer anders dan hun vorige werk maar dat vind ik alleen maar fijn. Juist bands die elke keer weer iets vernieuwends afleveren weten mij de boeien. Een goed voorbeeld van wat mij allang niet meer boeit is de muziek van The Stereophonics. Echt op élk album staan dezelfde nummers, alleen met een andere tekst eronder.

Van mij krijgt EBM 3,5 *!

avatar van EttaJamesBrown
Mijn vrouw was hard-core fan waar ik wat achteraan hobbelde. Nu is ze gematigd positief. Dat betekent dat ze bij de oude platen blijft plakken.

Ik houd het bij deze beluistering

Volg de editors vanaf hun prille begin …
Dit album is voor mij prima en geeft ff een frisse wind…
Het eerse album is nog steeds mijn favoriet.
Maar met EBM kan ik weer ff vooruit en lekker genieten…
Wil ik nostalgie dan zet ik wel een oudere plaat van hun op…
Voor mij blijven ze groeien op hun manier…
Oh ja in de laatste editie vd OOR staat een interview met Tom Smith hoe hij uitlegt hoe en waarom ze deze plaat hebben gemaakt…
grtjs

avatar van Twinpeaks
Prima plaat hoor , ik ga er goed op. In de sportschool en in de auto. Wat een oorwurm is Heart Attack met een killer refrein. Voor de rest halen ze dat niveau niet meer, maar het is zeker niet verkeerd. Editors slaat een nieuwe weg in met een oude TomTom. De echo's van de 80's en 90's klinken door zonder krampachtig terug te grijpen op die periode. Best of both worlds . 4 sterren voor nu.

avatar van CWTAB
Betere plaat dan verwacht, openingsnummer is even schrikken (en doet mij voorlopig zeer weinig), bij Picturesque had ik even wtf bij die pitched up Prodigystukjes maar op hoog volume doet het wel wat, net zoals Strawberry Limonade.

De sound van The Back Room komt natuurlijk nooit meer terug maar een nummer als Silence mogen ze gerust achterwege laten.

Bij iedere Editors plaat was het even wennen aan de sound (buiten de eerste twee platen) maar die scoorden dan allemaal wel een dikke voldoende, buiten Voilence want dit is toch wel de enige echte stinker...